۳۲ هزار نفر از جمعیت آستانه اشرفیه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

همزمان با هفته تامین اجتماعی، رئیس شعبه آستانه اشرفیه در گزارشی عملکردی آماری، آخرین وضعیت افراد تحت پوشش و تعهدات ریالی به جامعه هدف را تشریح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، صادق پردل، در این گزارش با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری یعنی افراد شاغل در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی و ... شهرستان در سال گذشته با ۷/۳ رشد از ۴۹۱۱ نفر به ۵۲۷۰ نفر افزایش داشته و این تعداد در سالجاری نیز از روند افزایشی معادل یک درصد برخوردار بوده و به ۵۳۶۵ نفر رسیده است افزود: مجموع تعداد بیمه‌شدگان اصلی نیز در این مدت از ۱۰۷۸۴ نفر به ۱۱۲۶۳ نفر افزایش یافته که بیانگر رشدی معادل ۴/۵ درصد است .

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد منطقه نیز در سال ۱۴۰۲ با رشدی معادل ۶ درصد همراه بوده است بیان کرد: در سالجاری نیز تا پایان اردیبهشت ماه شاهد رشد یک درصدی مجدد در این آمار بوده‌ایم.

رئیس تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار بازنشسته، ۱۸۰ ازکارافتاده و افزون بر ۱۵۰۰ نفر بازمانده نیز مستمری‌بگیران این شعبه را تشکیل می‌دهند افزود: در سال ۱۴۰۲ مبلغی افزون بر ۳۸۰ میلیارد تومان بابت تعهدات بلندمدت به این قشر از مخاطبان پرداخت شده و در سال‌جاری نیز در سه ماهه اول سال بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بابت این تعهد پرداخت شده است .

پردل ادامه داد: به دنبال سیاست‌های اتخاذی در کشور در راستای رونق اقتصادی و رشد تولید و ایجاد اشتغال شاهد اتفاقات مثبت و خوبی در شاخص‌های کاری در عرصه بیمه‌ای در سطح شهرستان بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کاهش ۱۲ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و افزایش کارگاه‌های مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی به ۱۵۵۸ مورد با رشدی ۱۱ درصدی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد، افزون بر ۱۱۰۰ واحد کارگاهی در حوزه عمل شعبه دارای بیمه شده و لیست حق بیمه شاغلین هستند اظهار امیدواری کرد تا با تداوم رویکردهای اشتغالزایی و کمک به عرصه‌های کار و تولید این مهم به عنوان یکی از مولفه‌های رونق اقتصادی تداوم یابد.

کد خبر: 72179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =