رشد ۱۵۰۰ درصدی سوددهی بانک توسعه تعاون در ۳ سال اخیر

شیخ‌حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت:بیش از ۱۵۰۰ درصد رشد در حوزه سوددهی در سه سال اخیر فعالیت بانک توسعه تعاون ثبت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، مدیرعامل بانک توسعه تعاون امروز ۱۷ تیرماه در جریان یک نشست خبری بیان کرد: در دوره سه ساله اخیر رکوردهای قابل توجهی در شاخص‌های اصلی عملکردی به ثبت رسیده است. این دوره در واقع دوره تحولی شاخص‌های مهم به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون فاقد بنگاه اقتصادی است. در سه سال اخیر منابع این بانک ۲.۵ برابر نسبت به ابتدای دوره رشد داشته و مصارف نیز به همین میزان افزایش را تجربه کرده است. این رویه نهایتا منجر به سوددهی بانک شد و این در حالی است که پیش از این زیاندهی ۱۰ ساله این بانک ثبت شده بود. امروز مسیر سوددهی بانک توسعه تعاون همچنان ادامه دارد.

شیخ‌حسینی اضافه کرد: ارتقای سطح سلامت اداری شعب بانک توسعه تعاون از دیگر دستاوردهای دوره اخیر محسوب می‌شود. به این واسطه کاهش ۵۸ درصدی کاهش تخلفات فردی و کاهش ۵۰ درصدی شکایات مربوط به بانک را در این دوره مدیریتی محقق کردیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ در حوزه فسادستیزی رتبه یک را در بین نهادهای زیرمجموعه وزارت تعاون کسب کردیم و این روند افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم را در حوزه رسیدگی به تخلفات را نشان می‌دهد.

وی در ادامه توضیح داد: افزایش سرمایه بانک از ۲۸ همت به ۶۲ همت نیز در این‌دوره اتفاق افتاده است. اصلاح ساختار منابع و مصارف، دارایی‌ها و بدهی‌های بانک توسعه تعاون نیز در دوره جدید محقق شد.

شیخ‌حسینی افزود: در حال حاضر ناترازی در بانک توسعه تعاون وجود ندارد. برای اولین بار در سه ساله دولت خط اعتباری برای تعاونی‌ها ایجاد و افزایش سالانه داشت. این تسهیلات در بخش تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش هم در حوزه توسعه طرح‌های نیمه تمام در اختیار افراد قرار گرفته است.

او همچنین تاکید کرد: کاهش ۲ درصدی نرخ سود بانکی برای تعاونگران نیز در این دوره اتفاق افتاد و بیشترین تعداد و میزان تسهیلات نیز در دولت سیزدهم محقق شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سفرهای استانی برای توسعه فعالیت‌های حوزه تعاون تخصیص داده شد که بیش از ۶۰ درصد این میزان تا به حال پرداخت شده است. در حوزه وام ازدواج و تسهیلات ۱۰۰ درصد تعهدات، در حوزه تسهیلات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیز ۹۰ درصد و همچنین ۱۰۰ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی را پرداخت کرده‌ایم.

وی‌ در ادامه افزود: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این دوره، ساخت و معرفی سامانه بانک‌واره برای تعاونگران و مشتریان بانک توسعه تعاون است. در این بستر بسیاری خدمات به مشتریان ارائه می‌شود.

شیخ‌حسینی بیان کرد: پرداخت تسهیلات در قالب وام خرد جمعی از دیگر اقدامات این بانک محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تأمین مالی تسهیلات خرد جمعی در بانک توسعه تعاون صورت گرفته است. در سال آتی پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: 72108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =