بورس دوباره حمایت ۲.۱ میلیون واحدی را پس گرفت

روز چهارشنه (۱۳ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۰.۳۶۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با رشد ۱.۹۰۴ واحدی در محدوده ۶۷۵ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۲۵۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۱ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی بوعلی، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فجر انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه‌ صنعتی‌ بارز و پتروشیمی غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۴۹ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۳.۸ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۶۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سپیدار سیستم آسیا، نیان الکترونیک و تولید نیروی برق دماوند، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پتروشیمی مارون، سرمایه گذاری پارس آریان، بیمه پاسارگاد و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که شاخص کل و هم وزن در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارند. در صورتی که این حمایت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن‌ها صعودی خواهد بود. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. ارزش معاملات خرد عدد ۳۶۴۰ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۰ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱۲۸۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای پنجمین روز متوالی با ثبت رقم ۲۱۴ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۷۹۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۲۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۲۰ میلیارد تومان است که کاهش ۱۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۶۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۲۰۰ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۳۵ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۲۲۱ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و خودرویی با ارزش معاملات ۱۹۸ میلیارد تومان (۰.۹ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه حمل و نقل با ارزش معاملات ۱۵۹ میلیارد تومان (۲.۲ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه ماشین و تجهیزات با ارزش معاملات ۳۷ میلیارد تومان (۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۳۲ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر: 72034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =