بورس سهامداران را امیدوار کرد

 روز سه‌شنه (۱۲ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۵.۲۹۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین امروز شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴.۹۹۵ واحدی در محدوده ۶۷۲ هزار واحدی ایستاد.

در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۲۱۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۴ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی نوری و ایران‌خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نماد پتروشیمی غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۴۰ واحدی در محدوده ۲۲ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۳.۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۲۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، صبا فولاد خلیج فارس، بهمن دیزل و ایران‌خودرو دیزل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پتروشیمی مارون بیمه پاسارگاد و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام وحق تقدم به رقم ۱.۹ هزار میلیار تومان رسید. حقیقی‌ها ۱۱۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۹۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده اند.

این هفته سهم‌های متوسط و کوچک بازار در مجموع عملکرد بدی نداشتند، ولی در مجموع می‌توان گفت تابلوهای معاملاتی خالی از فروشنده و خریدار هستند و ارزش معاملات هم موید همین موضوع است و به نظر همچنان بازار در حال انتظار است تا نتایج انتخابات مشخص شود و فردا هم احتمالا بسیاری از فعالین چه در سمت خرید و چه در سمت فروش تماشاگر خواهند بود.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۸۸۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۸۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۹۹ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۷۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۰۷ میلیارد تومان است که کاهش ۳۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۸۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۲۱۰ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۰۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۱۷۸ میلیارد تومان و کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۱۷۰ میلیارد تومان قرار دارند.

گروه لاستیک و پلاستیک با ارزش معاملات ۳۰ میلیارد تومان) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه کانه‌های فلزی با ارزش معاملات ۱۷۰ میلیارد تومان و گروه زراعت با ارزش معاملات ۵۱ میلیارد تومان قرار دارند.

کد خبر: 71991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =