۱۲۴ هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: ۱۲۴ هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان ضمن صدور پیامی به این مناسبت، اهم فعالیتها و اقدامات سازمانی در راستای تقویت جایگاه و حفظ شأن و منزلت و بهبود سطح معیشت این قشر را تبیین و تشریح کرد.

وی همکاری نزدیک با کانون‌های بازنشستگی و تحکیم و تقویت ارتباط با این تشکل صنفی جهت پیگیری دغدغه‌های قشر بازنشسته از طریق نشست‌های دوره‌ای، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، اعزام به سفرهای زیارتی سیاحتی و انجام غربالگری و برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان را بخشی از فعالیت‌های تامین اجتماعی در زمینه بهبود زندگی و معیشت بازنشستگان برشمرد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اجرای طرح‌هایی همچون پیاده‌روی و نسیم سلامت، المپیادهای ورزشی، امکان شرکت در مسابقات قرآنی سازمان و انتخاب بازنشستگان نمونه را از دیگر اقدامات در این حوزه دانسته و افزود: در سال‌های اخیر ۵۰ درصد حق بیمه قرارداد بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان نیز توسط سازمان تقبل شده که در سال‌جاری رقم آن در استان گیلان ماهانه حدود ۳۵ میلیارد تومان است.

مرتضوی تجلیل از بازنشستگان شاخص در مناسبت‌هایی همچون روز جانباز، هفته دفاع مقدس، روز کارگر، هفته تامین اجتماعی و دهه فجر و دیدار با پیشکسوتان و عیادت از بازنشستگان بیمار را نیز از فعالیت‌های فرهنگی در این بخش نام برده و بیان کرد: راه‌اندازی کلینیک فشارخون و دیابت در بیمارستان رسول اکرم (ص) و همچنین اتخاذ تمهیدات ویژه برای افراد سالمند جهت استفاده رایگان از مراکز درمان دولتی در شهرهای فاقد مرکز درمانی ملکی از تدابیر دیگر برای بهتر شدن وضعیت این گروه است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۴ هزار بازنشسته در جرگه مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان قرار دارند.

کد خبر: 71915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =