صلح و سازش در ۱۷.۵ درصد پرونده‌های طلاق استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد پرونده‌های مراجعین به سامانه تصمیم در طول فعالیت دولت سیزدهم ۵ هزار و ۲۹٠ پرونده بوده که از این آمار خوشبختانه ۱۷.۵ درصد پرونده افرادِ خواهان طلاق توافقی ارجاع شده به سامانه تصمیم منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، علی دهباشی‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم بیان کرد: یکی از فعالیت‌های پیشگیرانه بهزیستی استان مربوط به اقدامات انجام شده در دفتر مشاوره و امور روانشناختی است که در این راستا تعداد تماس گیرندگان با صدای مشاوره رایگان ۱۴۸٠ در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۱۴٠٠ تا اردیبهشت ماه امسال، ۹۲ هزار و ۴۴٠ نفر بوده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۴۹ مرکز مشاوره غیردولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در سطح استان قزوین فعالیت دارند که طی فعالیت دولت سیزدهم ۲ هزار و ۹۷۱ نفر به مراکز مشاوره دولتی و ۵۶ هزار و ۸٠۵ نفر هم به مراکز مشاوره غیردولتی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی از دادگستری از دیگر فعالیت‌های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری است که زوجین پس از مراجعه به سامانه و ارجاع به مراکز مشاوره غیردولتی یا دولتی مستقر در سامانه تصمیم از خدمات روانشناختی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: تعداد پرونده‌های مراجعین به سامانه تصمیم در طول فعالیت دولت سیزدهم ۵ هزار و ۲۹٠ پرونده بوده که از این آمار خوشبختانه ۱۷.۵ درصد پرونده افرادِ خواهان طلاق توافقی ارجاع شده به سامانه تصمیم منجر به صلح و سازش شده است.

دهباشی‌پور درباره فعالیت‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی گفت: این دفتر با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت رویکردهای تصمیم‌گیری و حل مسئله گروهی در قبال مسائل اولویت‌بندی شده از طرف مردم، اقدام به طراحی و اجرای برنامه همیاران سلامت روان اجتماعی کرده که هم اکنون ۱۵ گروه در قالب این برنامه فعالیت دارند.

کد خبر: 71866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =