رسیدگی به بیش از ۶۷۰۰ پرونده در مراجع حل اختلاف کار خراسان رضوی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال، شش هزار و ۷۳۶ پرونده در مراجع حل اختلاف کار در استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی در این باره گفت: ۶۱ هیات تشخیص و حل اختلاف در خراسان رضوی مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، شش هزار و ۷۳۶ پرونده را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی هیأت تشخیص بر اساس گزارش سامانه جامع روابط کار در استان ۱۳ روز است، افزود: در بازه زمانی سه ماهه اول امسال چهار هزار و ۸۸ رأی در مراجع حل اختلاف کار استان صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: در مراجع حل اختلاف کار اعم از هیات تشخیص و هیات تجدید نظر، با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما، پرونده‌ها بررسی شده و آرای آنها پس از صدور که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.

بابایی گفت: یکی از اهداف مهم حوزه روابط کار، اجرای صحیح قوانین و مقررات کار به منظور حل و فصل اختلافات کارگری برای کاهش اختلافات است و این مهم در دولت سیزدهم با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار با دقت و سرعت بیشتری پیگیری و اجرا می‌شود.

کد خبر: 71856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =