کاهش ۲۲ درصدی حوادث ناشی از کار در زنجان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته را ۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۸ نفر بود که کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، طبیب جعفری در نشست جامعه‌ کارگری استان با استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد تشکل‌های کارگری استان زنجان در واحدهای مشمول قانون کار در سال گذشته به ۳۰ تشکل رسید افزود: این تعداد در مدت مشابه سال قبل آن "۱۳ تشکل" بود که افزایش دو برابری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در کمیسیون امنیت کارگری استان گفت: طرح ضریب نفوذ طرح طبقه‌بندی واحدهای مشمول کار به عنوان یک مدل پیشرفته اجرا می‌شود که در قالب این طرح کارگران متناسب با توانمندی‌ها حقوق مناسب را دریافت می‌کنند.

جعفری در ادامه یکی از اقدامات خانه کارگری استان را حل اختلافات در جامعه کارگری عنوان و بیان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف در ۲، ۵ سال گذشته ۶ ماه بود که این میزان اکنون به زیر ۳۰ روز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار،‌ نرخ رشد مقرری‌بگیران بیکاران استان منفی ادامه داد: تعداد خانه‌های بهداشت کارگر استان در سال گذشته ۱۴۵ خانه بوده است که ۲۳هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت بهره‌مند شدند.

کد خبر: 70310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =