به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد ناصری نیا در جلسه بررسی اختلاف کارگری با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و ۶۰۰ دادخواست منجر به صدور رای شده است، گفت: مدت زمان رسیدگی به دادخواستهای واصله در هیاتهای تشخیص ۲۱ روز و تلاش شده است تا صدور آرا بر اساس توافق و به صورت سازشی انجام شود.
وی افزود: برای تسریع در بررسی دادخواست کارگری و کارفرمایی علاوه بر افزایش تعداد مراجع رسیدگی در سطح استان، تعداد جلسات این مراجع بیشتر شده و امسال ۲۵ هیات تشخیص و ۱۱ هیات حل اختلاف به دعاوی ثبت شده رسیدگی میکنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به سامانههای ایجاد شده جهت تسهیل شرایط ثبت شکایات اشاره و تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات غیرحضوری از جمله ثبت شکایت و دادخواستها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند، سپس میتوانند با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.
ناصرینیا با اشاره به رسالت مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صیانت از جامعه کار و تلاش یادآور شد: برخی اوقات اختلاف بین کارگر و کارفرما به دلیل عواملی از جمله اختلاف شخصی، عدم پرداخت به موقع و درست حقوق و مزایا و مشکلات اقتصادی به وجود میآید و منجر به طرح دادخواست از طرف کارگران میشود.
وی ادامه داد: لازم است با استفاده از ظرفیت سه جانبهگرایی و هماهنگی لازم بین آنها از بروز اختلافات جلوگیری کرد تا مشکلی برای تولید و تعطیلی آن واحد اقتصادی ایجاد نشود.
۳۰ هزار کارگر بیمه شده در حدود سه هزار تعاونی لرستان فعال هستند.
نظر شما