به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایرنا، هادی صبور با بیان اینکه درمان تامیناجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمهشدگان خدمات ارائه می دهد، گفت: درمان مستقیم شیوهای از درمان بیمهشدگان تامیناجتماعی است که در آن بیمه شده دارای دفترچه درمانی معتبر به یکی از بیمارستانها و یا مراکز بهداشتی – درمانی متعلق به این سازمان مراجعه و خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت میکند.
وی درباره شیوه درمان غیرمستقیم، بیان کرد: در این روش درمانی، بیمه شده تامیناجتماعی از خدمات درمانی بیمارستانها و مراکز درمانی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد سازمان تامیناجتماعی در بخش دولتی و خصوصی استفاده می کند.
سرپرست مدیریت درمان تامیناجتماعی استان ایلام با تاکید بر اینکه درمان مستقیم شامل مراکز ملکی سازمان تامیناجتماعی و متعلق به بیمهشدگان است، گفت: تامیناجتماعی بر روی هر ۲ شیوه درمان مستقیم و غیر مستقیم نظارت کامل دارد اما تمرکز و نظارت بیشتر بر روی درمان مستقیم صورت میگیرد.
وی افزود: اگر بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تامیناجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینههای درمانی را میپردازد اما در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینههای درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تامیناجتماعی، طبق تعرفههای مصوب هیأت وزیران در مورد خدمات پزشکی، بخشی از هزینههای درمانی چنین بیمه شدهای را به او بازپرداخت میکنند.
صبور با تأکید بر افزایش میزان خدمات درمانی به بیمهشدگان تا حد امکان در این استان، افزود: کلیه بیمهشدگان در سراسر کشور به یک اندازه حق بیمه پرداخت میکنند که باید به آنها خدمات مطلوب و یکسان ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه مرکز درمانی استان از جمله دی کلینیک میلاد، درمانگاه شماره ۲ و درمانگاه دهلران در ایلام فعال هستند، بیان کرد: درمانگاه مهران نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۱۷ متر مربع ساخته شده و دارای بخشهای آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و دندانپزشکی است.
صبور از ارائه ۵۶۴ هزار و ۳۲۹ مورد خدمت به مراجعهکنندگان مراکز درمانی تامیناجتماعی در طول پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان شهدای زاگرس با ۱۹۳ هزار و ۴۵۴ خدمت بیشترین آمار مراجعه کننده را به خود اختصاص داده و دی کلینیک میلاد با تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۵ مورد، درمانگاه شماره ۲ با تعداد ۹۸ هزار و ۸۰۷ مورد ودرمانگاه دهلران با ۹۰ هزار و ۹۷۳ مورد به ترتیب بیشترین تعداد مراجعه کننده را داشتهاند.
۲۳۴ هزار و ۸۰۹ مورد ویزیت پزشک عمومی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ایلام
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام ارائه خدمات مطلوب درمانی برای بیمهشدگان را از وظایف اصلی سازمان صبور عنوان کرد و گفت: در این راستا تا حد امکان در جهت توسعه مراکز درمانی در سراسر استان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم رضایت بیمه شدگان را جلب نمائیم.
وی با عنوان اینکه در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ جمع ویزیت پزشک عمومی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ایلام در مجموع ۲۳۴ هزار و ۸۰۹ مورد بوده است افزود: بیشترین تعداد ویزیت ثبت شده متعلق به بیمارستان شهدای زاگرس با بیش از ۸۷ هزار و ۸۳۳ مورد است و برای دی کلینیک نیز بیش از ۵۸ هزار مورد ، درمانگاه شماره ۲ تعداد ۴۴ هزار و ۴۰۷ مورد و برای درمانگاه دهلران ۴۴ هزار و ۱۱۰ مورد ویزیت پزشک عمومی به ثبت رسیده است.
صبور جمع ویزیت پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی را درطول مدت ذکر شده در مجموع ۲۵ هزار و۷۱۴ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش به ترتیب آمار بیشترین ویزیت و تعداد مراجعه کننده متعلق به دی کلینیک با ۱۳ هزار و ۳۸۰ مورد، بیمارستان شهدای زاگرس با تعداد ۸ هزار و ۵۰۸ مورد ، درمانگاه شماره ۲ با تعداد ۳ هزار و ۸۲۶ مورد بوده است و برای درمانگاه دهلران بدلیل اینکه فاقد پزشک متخصص است موردی ثبت نشده است.
۵ هزار و ۵۴۲ مورد مراجعه کننده به بخش مامایی
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام تعداد مراجعهکننده به بخش مامایی را در مجموع ۵ هزار و ۵۴۲ مورد در طول پنج ماه اول سالجاری عنوان کرد و افزود: تعداد ویزیت ثبت شده در "دی کلینیک" یک هزار و ۸۲۹ مورد، درمانگاه شماره ۲ تعداد یک هزار و ۵۷۷ مورد، دهلران تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد و برای بیمارستان شهدای زاگرس به دلیل فعال بودن بخش زایشگاه مراجعه کننده کمتری با تعداد ۶۳۶ مورد به ثبت رسیده است.
وی مجموع خدمات ارائه شده دندانپزشکی را در طول مدت پنج ماهه اول سالجاری ۱۸ هزار و۳۳۷ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۸۰ خدمت در بیمارستان شهدای زاگرس، تعداد ۹ هزار و ۹۶۳ مورد دی کلینیک، درمانگاه شماره ۲، تعداد ۴ هزار و ۲۰۳ مورد و درمانگاه دهلران تعداد یک هزار و ۵۹۱ مورد خدمات دندانپزشکی ارائه داده است.
صبور دلیل کم شدن فعالیت دندانپزشکی در بیمارستان را عقد قرارداد با دندانپزشکان پاره وقت اعلام و بیان کرد: دندانپزشکان ساعت مراجعه به بیمارستان جهت ارائه خدمت به بیماران را رعایت نکردند و به همین دلیل نیز لغو قرارداد شدند.
نظر شما