به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامیناجتماعی گیلان، به منظور رسیدگی به مراجعات و مساعدت به کارفرمایان و پاسخگوئی به سوالات و رفع مشکلات احتمالی آنها درباره ارسال لیست حق بیمه، شعب و کارگزاریهای استان در روزهای پایانی تیرماه سالجاری به شکل ویژه افزایش فعالیت خواهند داشت.
کیوان مرتضوی، مدیرکل تامیناجتماعی گیلان در این باره گفت: بر اساس بررسیهای صورت گرفته و تجربیات گذشته، علیرغم اطلاع رسانیهای فراوان، شاهد این هستیم که بخش قابل توجهی از کارفرمایان ارسال لیست حق بیمه و پرداخت آنرا به روزهای پایانی ماه موکول میکنند و گزارشها بیانگر این است که عملاً فرایند پرداخت حق بیمه توسط نیمی از کارفرمایان ( به ویژه شرکتها و کارگاههای بزرگ ) در پنج روز پایانی ماه انجام میگیرد، از این رو همسو با رویکردهای اتخاذی سازمانی برای مساعدت و تسهیل این فرایند و جلوگیری از اختلال در ثبت لیستهای اینترنتی و پاسخگوئی لازم به شبهات و ... تمامی شعب و کارگزاریهای استان در روزهای ۲۹ تا ۳۱ تیرماه با افزایش فعالیت آماده ارائه خدمات به این گروه از شرکای اجتماعی هستند.
هر ماهه حدود ۴۰ هزار لیست حق بیمه بابت افزون بر ۲۵۰ هزار بیمه شده اجباری شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار، توسط تامین اجتماعی گیلان در سطح استان دریافت و ثبت و رسیدگی میشود.
نظر شما