سایت اداره کل تامین‌اجتماعی قم، پربازدیدترین سایت استانی شد

رئیس اداره روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قم از کسب مقام نخست سایت اداره کل تامین‌اجتماعی قم در بین ۱۰۰ سایت استانی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد تلخابی با تبریک فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات بیان کرد: هر سازمانی برای رسیدن به اهداف و حفظ پویایی و حیات خود نیازمند تعامل با مخاطبان درون و برون سازمان است و درک متقابل و تفاهم با مخاطبین، نقش موثری در بهبود رویه ها و رفع نقاط ضعف و تقویت ارکان موثر آن مجموعه دارد.

به گفته وی سازمان تامین اجتماعی با گستره میلیونی مخاطبان آن، سازمانی توسعه گراست که می‌تواند با پویائی و تحرک ویژه، نقش محوری در ارتباطات جامعه عظیم کارگری و کارفرمائی این مرز و بوم داشته باشد.

وظایف اصلی روابط عمومی

این فعال حوزه روابط‌عمومی، مخاطب شناسی، شناخت افکار عمومی، سنجش میزان انتشار پیام، سنجش بازتاب پیام، تدوین برنامه‌ای مرتبط و ارزیابی برنامه‌ها را از وظایف اصلی روابط عمومی دانست که در قالب فعالیت‌های تبلیغاتی و نمایشگاهی، پژوهش و افکارسنجی، سمعی و بصری، ارتباطات رسانه‌ای، مدیریتی و آموزشی، انتشاراتی، ارتباطات مردمی و کارهای ابتکاری و نوآورانه جلوه می‌یابند.

تلخابی گفت: یک برنامه روابط‌عمومی موثر و منطقی باید مبتنی بر اهداف روشن و دقیق باشد و مخاطب خاص خود را به درستی شناخته و شیوه ای ارائه کند تا توجه وی را به خود جلب کند.

وی افزود: در اداره کل تامین‌اجتماعی استان قم نیز با تاکید بر نقش و اهمیت روابط‌عمومی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی، در سالهای اخیر تحولاتی بزرگ برای قرار دادن روابط عمومی در مسیر اصلی‌اش شکل گرفته است.

روابط عمومی الکترونیک

رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قم با بیان این که ارتباطات رسانه‌ای، بزرگترین اثر را بر موفقیت یا شکست برنامه روابط‌عمومی دارند بیان کرد: فضای جدید رسانه‌ای، تریبون‌های بیشتری برای ارتباطات در اختیار روابط عمومی‌ها قرار داده و می‌توان از آنها جهت تبلیغات هدفمند استفاده کرد.

وی ادامه داد: گذر از روابط‌عمومی ساده به الکترونیک و پس از آن روابط‌عمومی دیجیتال، آنلاین و سایبر سرفصل کاری ساختارهای پویا و به روز است.

تلخابی گفت: سهولت، سرعت گرفتن و فراگیر شدن ارتباطات، دلیل تمرکز بر این نوع فعالیت‌هاست و گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است که می‌توان از به روزرسانی سیستم ندای تامین ۱۴۲۰ و ارتقاء آن به اداره ارتباط مردمی و خدمات نوین، به روزرسانی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری و حضور گسترده و هدفمند در فضای مجازی و به‌ویژه پیام رسان‌های داخلی نام برد.

وی گفت: در واحدهای روابط‌عمومی که فعالیت‌های روتین زیاد است نیاز به مستندسازی و ایجاد رویه‌های ثابت از اهمیت بسزائی برخوردار است و در همین راستا با تشکیل بایگانی رایانه‌ای برای نخستین بار گامهای خوبی در مسیر تحقق این امر برداشته شده است.

حضور فعال در اجرای طرح های سازمانی

تلخابی تاکید کرد: اداره روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قم به محض ابلاغ طرح‌های مصوب سازمانی از سوی مرکز با حضور در جلسات فنی و کاری ، مصوبات جلسات را با ریزبینی و نکته‌سنجی به نحو مطلوب پیگیری کرده است که طرح‌هایی مانند پرداخت متمرکز مستمری‌ها، بیمه اتباع خارجی، معاینات قبل از استخدام و خدمات الکترونیک و غیرحضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ از جمله این طرح های ملی است.

وی افزود: تهیه و درج خبر در سایت اداره کل و ارسال آن به سایتهای خبری و خبرگزاری‌ها و نیز نشریات استانی، ارسال پیامک به گروه‌های هدف، تهیه و توزیع پوستر و بنر و پلاکارد به همراه اطلاع رسانی در فضای مجازی از جمله اقدامات در اجرای مطلوب طرح های سازمان است.

گسترش و تعمیق همکاری حرفه‌ای، سازنده و هدایتگر با فعالان رسانه‌ای

رییس اداره روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قم بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج هزار بار اخبار این اداره کل با محوریت اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات در رسانه‌های گروهی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در سطح استانی و ملی منتشر شد.

وی گفت: حضور در برنامه‌های زنده رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز قم در سال ۱۴۰۱ و تشریح قوانین، مقررات و تعهدات مختلف سازمان تامین‌اجتماعی و همچنین پاسخگویی به سئوالات مردمی برای شنوندگان و بینندگان از جمله فعالیتهایی بود که با همکاری خوب مدیران رسانه ملی در استان قم انجام شد.

تلخابی ادامه داد: در راستای اجرای دغدغه دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم، اداره روابط‌عمومی این اداره کل تمام قوانین، بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های مورد استفاده مخاطبان و شرکای اجتماعی خود را در قالب خبر تهیه و در برخی موارد هم با بازانتشار اخبار، اطلاع رسانی کرده است.

وی گفت: تمام تعهدات و خدمات سازمان در بخش بیمه‌ای در قالب خبر و گزارش خبری اطلاع‌رسانی شده است.

وی درباره فعالیت‌های سایت اداره کل تامین‌اجتماعی قم افزود: با استعانت از خداوند متعال و همکاری تمام همکاران محترم ستادی و شعب تابعه، سایت این اداره کل توانسته است در چندین سال پیاپی در بین بیش از ۱۰۰ سایت استانی ادارات کل و مدیریت‌های درمان و بیمارستان‌های ملکی سازمان در سراسر کشور به مقام نخست و کسب عنوان « پربازدیدترین » سایت استانی سازمان تامین اجتماعی برسد.

کد خبر: 60228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =