به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد تلخابی با تبریک فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات بیان کرد: هر سازمانی برای رسیدن به اهداف و حفظ پویایی و حیات خود نیازمند تعامل با مخاطبان درون و برون سازمان است و درک متقابل و تفاهم با مخاطبین، نقش موثری در بهبود رویه ها و رفع نقاط ضعف و تقویت ارکان موثر آن مجموعه دارد.
به گفته وی سازمان تامین اجتماعی با گستره میلیونی مخاطبان آن، سازمانی توسعه گراست که میتواند با پویائی و تحرک ویژه، نقش محوری در ارتباطات جامعه عظیم کارگری و کارفرمائی این مرز و بوم داشته باشد.
وظایف اصلی روابط عمومی
این فعال حوزه روابطعمومی، مخاطب شناسی، شناخت افکار عمومی، سنجش میزان انتشار پیام، سنجش بازتاب پیام، تدوین برنامهای مرتبط و ارزیابی برنامهها را از وظایف اصلی روابط عمومی دانست که در قالب فعالیتهای تبلیغاتی و نمایشگاهی، پژوهش و افکارسنجی، سمعی و بصری، ارتباطات رسانهای، مدیریتی و آموزشی، انتشاراتی، ارتباطات مردمی و کارهای ابتکاری و نوآورانه جلوه مییابند.
تلخابی گفت: یک برنامه روابطعمومی موثر و منطقی باید مبتنی بر اهداف روشن و دقیق باشد و مخاطب خاص خود را به درستی شناخته و شیوه ای ارائه کند تا توجه وی را به خود جلب کند.
وی افزود: در اداره کل تامیناجتماعی استان قم نیز با تاکید بر نقش و اهمیت روابطعمومی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی، در سالهای اخیر تحولاتی بزرگ برای قرار دادن روابط عمومی در مسیر اصلیاش شکل گرفته است.
روابط عمومی الکترونیک
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامیناجتماعی استان قم با بیان این که ارتباطات رسانهای، بزرگترین اثر را بر موفقیت یا شکست برنامه روابطعمومی دارند بیان کرد: فضای جدید رسانهای، تریبونهای بیشتری برای ارتباطات در اختیار روابط عمومیها قرار داده و میتوان از آنها جهت تبلیغات هدفمند استفاده کرد.
وی ادامه داد: گذر از روابطعمومی ساده به الکترونیک و پس از آن روابطعمومی دیجیتال، آنلاین و سایبر سرفصل کاری ساختارهای پویا و به روز است.
تلخابی گفت: سهولت، سرعت گرفتن و فراگیر شدن ارتباطات، دلیل تمرکز بر این نوع فعالیتهاست و گامهای خوبی در این مسیر برداشته شده است که میتوان از به روزرسانی سیستم ندای تامین ۱۴۲۰ و ارتقاء آن به اداره ارتباط مردمی و خدمات نوین، به روزرسانی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری و حضور گسترده و هدفمند در فضای مجازی و بهویژه پیام رسانهای داخلی نام برد.
وی گفت: در واحدهای روابطعمومی که فعالیتهای روتین زیاد است نیاز به مستندسازی و ایجاد رویههای ثابت از اهمیت بسزائی برخوردار است و در همین راستا با تشکیل بایگانی رایانهای برای نخستین بار گامهای خوبی در مسیر تحقق این امر برداشته شده است.
حضور فعال در اجرای طرح های سازمانی
تلخابی تاکید کرد: اداره روابطعمومی و امور فرهنگی اداره کل تامیناجتماعی استان قم به محض ابلاغ طرحهای مصوب سازمانی از سوی مرکز با حضور در جلسات فنی و کاری ، مصوبات جلسات را با ریزبینی و نکتهسنجی به نحو مطلوب پیگیری کرده است که طرحهایی مانند پرداخت متمرکز مستمریها، بیمه اتباع خارجی، معاینات قبل از استخدام و خدمات الکترونیک و غیرحضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ از جمله این طرح های ملی است.
وی افزود: تهیه و درج خبر در سایت اداره کل و ارسال آن به سایتهای خبری و خبرگزاریها و نیز نشریات استانی، ارسال پیامک به گروههای هدف، تهیه و توزیع پوستر و بنر و پلاکارد به همراه اطلاع رسانی در فضای مجازی از جمله اقدامات در اجرای مطلوب طرح های سازمان است.
گسترش و تعمیق همکاری حرفهای، سازنده و هدایتگر با فعالان رسانهای
رییس اداره روابطعمومی و امور فرهنگی اداره کل تامیناجتماعی استان قم بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج هزار بار اخبار این اداره کل با محوریت اطلاعرسانی قوانین و مقررات در رسانههای گروهی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در سطح استانی و ملی منتشر شد.
وی گفت: حضور در برنامههای زنده رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز قم در سال ۱۴۰۱ و تشریح قوانین، مقررات و تعهدات مختلف سازمان تامیناجتماعی و همچنین پاسخگویی به سئوالات مردمی برای شنوندگان و بینندگان از جمله فعالیتهایی بود که با همکاری خوب مدیران رسانه ملی در استان قم انجام شد.
تلخابی ادامه داد: در راستای اجرای دغدغه دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم، اداره روابطعمومی این اداره کل تمام قوانین، بخشنامهها و آیین نامههای مورد استفاده مخاطبان و شرکای اجتماعی خود را در قالب خبر تهیه و در برخی موارد هم با بازانتشار اخبار، اطلاع رسانی کرده است.
وی گفت: تمام تعهدات و خدمات سازمان در بخش بیمهای در قالب خبر و گزارش خبری اطلاعرسانی شده است.
وی درباره فعالیتهای سایت اداره کل تامیناجتماعی قم افزود: با استعانت از خداوند متعال و همکاری تمام همکاران محترم ستادی و شعب تابعه، سایت این اداره کل توانسته است در چندین سال پیاپی در بین بیش از ۱۰۰ سایت استانی ادارات کل و مدیریتهای درمان و بیمارستانهای ملکی سازمان در سراسر کشور به مقام نخست و کسب عنوان « پربازدیدترین » سایت استانی سازمان تامین اجتماعی برسد.
نظر شما