۲۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌ به مددجویان بهزیستی بیله‌سوار پرداخت شد

فرماندار بیله‌سوار از پرداخت ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در این شهرستان خبر داد و گفت: با این میزان تسهیلات برای ۷۳ نفر اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از  صاحبعلی اصغری در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۹۴معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان بیله‌سوار قرار دارند که توسط حوزه توانبخشی این اداره مورد حمایت قرار می‌گیرند.  

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۰ واحد مسکن برای مددجویان احداث و ایجاد شده است، افزود: طی این مدت حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر کودک سه تا ۶ سال غربالگری بینایی شده و ۶۰۰ نوزاد سه ماهه اول تولد غربالگری شنوایی شده است، علاوه بر این برای ۸۵۵ نفر آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت و برای ۱۰۰ نفر از سالمندان نیز پیشگیری از معلولیت اجرایی شده است.

فرماندار بیله‌سوار گفت: شهروندانی که در ظاهر امر دچار مشکلات و معلولیت‌ها هستند، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا در بخش‌های مختلف هستند و این وظیفه ماست که از آنان حمایت کنیم.

رئیس بهزیستی بیله سوار هم در این نشست گفت: در حوزه کمک توانبخشی، تجهیزات مورد نیاز شامل ویلچر، تشک، سمعک، واکر، پوشاک به تعداد ۴۹۳ نفر با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است، علاوه بر این کمک هزینه دانشجویی برای ۱۰ نفر و کمک هزینه دانش‌آموزی و تحصیلی برای ۹۴ نفر پرداخت شده است.

به گفته توحید هژیر، در این مدت یک مورد کمک هزینه کاشت حلزون و همچنین هزینه اندام مصنوعی برای ۹ نفر از طریق بهزیستی پرداخت شده است.

وی در ادامه از فعال شده ۱۸ گروه در راستای اجرای طرح مانا در شهرستان خبرداد و گفت: علاو بر این طرح غربالگری اضطراب برای ۳۰۰ نفر از کودکان بین پنج تا ۶ سال اجرا شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بیله‌سوار به پرداخت ودیعه مسکن برای ۴۷ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و افزود: پرداخت کمک هزینه ازدواج برای چهار نفر و پرداخت هزینه درمان برای ۱۱۰ نفر و تامین لوازم ضروری منزل برای ۱۱۰ نفر طی یک سال اخیر صورت گرفته شده است.

هژیر گفت: همچنین برای ۲۱۹ نفر از زنان روستایی و عشایری بیمه پرداخت شده و پرونده ۳۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و از کار افتاده بهزیستی در بهزیستی ثبت شده است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد برای ۲۰۰ نفر از معتادان یاری‌برگ صادر شده است و ۱۵ نفر به کمپ ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل قرار دارد.  

کد خبر: 52341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =