به گزارش آتیهآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی گام نهادن در مسیر تحول دیجیتال و خدمات الکترنیک بویژه در زمان شیوع بیماری کرونا است.
وی با بیان اینکه در طرح ۳۰۷۰ برای کاهش مراجعات هر دوشنبه یک خدمت دیجیتالی می شود گفت:در هفته های گذشته ۷ خدمت دیگر در این سازمان الکترونیکی شد که مجموع خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی به عدد ۱۷ رسید.
بیوس یکی از این خدمات را بیمه اختیاری عنوان کرد و افزود: افرادی که یک ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارند می توانند بیمه پرداز شوند و با مراجعه به پرتال eservices.tamin.ir الکترونیکی ثبت نام کنند.
بیوس با اشاره به اینکه خدمت دیگری که به تازگی غیر حضوری شده ابلاغ احکام و مکاتبات کار فرمایان است گفت:گردش حساب و بدهی کارگاه ها نیز تا پیش از این با مراجعه حضوری انجام می شد، اما بیمه شدگان می توانند جزییات را بر روی پرتال مشاهده کنند و اعتراض در این خدمت هم از این پس به صورت غیر حضوری انجام می شود.
بیوس بیان کرد: درخواست و صدور مفاصا حساب، لیست حق بیمه، انعقاد بیمه مشاغل ازاد نیز غیر حضوری انجام می شود.
وی گفت: سوابق دوران خدمت سربازی هم با ارائه خدمات الکترونیکی استعلام در همان لحظه انجام می شود و امکان پرداخت نقدی و اقساط نیز فراهم شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استراحت پزشکی ایام کرونا برای کاهش مراجعات بیماران کرونایی و کمیسیون پزشکی نیز در لیست خدمات غیر حضوری قرار گرفته است.
وی افزود:بیش از ۷۶۷ هزار نفر دراستان کرمانشاه تحت پوشش بیمه ی تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۲۴۶ هزار بیمه شده اصلی هستند.
نظر شما