کسب رتبه یک کشوری توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین

مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین در رتبه بندی مدیریت های درمان استان های تیپ یک که شامل ۱۳ استان هستند، رتبه یک کشوری را کسب کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: در ارزیابی صورت گرفته تعدادی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار در عملکرد مانند ضریب اشغال تخت، متوسط اقامت، چرخش تخت، نسبت تعداد بستری از ویزیت پزشکان متخصص، نسبت بیمار پذیری، درصد زایمان طبیعی و سزارین، درصد بیماران تعیین تکلیف شده ظرف مدت ۶ ساعت در واحد اورژانس، مدت زمان رسیدگی به اسناد سرپایی، مدت زمان رسیدگی و اسناد بستری، میانگین اقلام دارویی سرپایی، میانگین موارد آزمایشگاهی سرپایی و میانگین موارد رادیولوژی و درصد تحقق درآمد اختصاصی در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد صادق بابایی ادامه داد: این مجموعه به جهت دستیابی به سطح شاخص های قابل قبول با تشکیل جلسات کارشناسی، تدوین اهداف و برنامه ها را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی لازم جهت تحقق شاخصها را پایش و با بازرسی‌های دوره‌ای بحث کسب اطمینان از تحقق اهداف را رصد نموده است.

وی با اشاره به تشکیل مدون و منظم جلسات تخصیص بودجه گفت: این جلسات به صورت فصلی برای کلیه مراکز برگزار می شود و با توجه به شناسایی نیازهای هر مرکز، اعتبار لازم در اختیار همان مرکز قرار می گیرد.

دکتر بابایی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شده تحت پوشش درمان تامین اجتماعی در استان 805 هزار و 600 نفر است، افزود: از جمله شاخص هایی که در ارزیابی صورت گرفته در این مدیریت رشد افزایشی داشته است، تعداد تخت فعال با 2/48 درصد، موارد جراحی بزرگ 1/2 درصد، تعداد موارد جراحی بستری 2 درصد سهم بیماران بستری از ویزیت گروه پزشکان متخصص و فوق تخصص 1/5 درصد و میزان رضایتمندی بستری 94.12 درصد رشد بوده است.

کد خبر: 4181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =