هشدار وکیل آسانژ در خصوص خودکشی موکلش

وکیل مدافع بنیانگذار ویکیلیکس استدلال کرد که وعده‌های دولت آمریکا مبنی بر اینکه این افشاگر در صورت استرداد به آمریکا با هدف محاکمه شدن در آنجا، در معرض شرایط سخت زندان قرار نخواهد گرفت، برای رفع نگرانی‌ها در مورد سلامت روانی شکننده آسانژ و خطر بالای خودکشی او کافی نیستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وکیل مدافع بنیانگذار ویکیلیکس استدلال کرد که وعده‌های دولت آمریکا مبنی بر اینکه این افشاگر در صورت استرداد به آمریکا با هدف محاکمه شدن در آنجا، در معرض شرایط سخت زندان قرار نخواهد گرفت، برای رفع نگرانی‌ها در مورد سلامت روانی شکننده آسانژ و خطر بالای خودکشی او کافی نیستند.

«ادوارد فیتزجرالد»، وکیل بنیانگذار ویکیلیکس، در جریان یک دادرسی دو روزه در دادگاه عالی انگلیس گفت که این افشاگر استرالیایی از نظر روانی به حدی بیمار است که نمی‌توان او را برای محاکمه به اتهام جاسوسی به آمریکا استرداد کرد.

دولت آمریکا به دنبال لغو  یک حکم قبلی یک دادگاه رده پایین تر انگلیس در رد درخواست واشنگتن برای استرداد «جولیان آسانژ»، افشاگر ویکیلیکس، به دلیل انتشار اسناد محرمانه نظامی آمریکا توسط ویکی لیکس در یک دهه پیش است.

«وانسا باریتسر»، قاضی یک دادگاه منطقه‌ای آمریکا حکم داده بود که آسانژ در صورت نگهداری در شرایط سخت زندان در آمریکا احتمالا خود را خواهد کشت.

کد خبر: 32931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =