موافقت دونالد ترامپ با آغاز روند انتقال قدرت در آمریکا

رئیس سازمان خدمات عمومی آمریکا از آغاز روند انتقال قدرت در این کشور پس از انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از بلومبرگ، «امیل مورفی» رئیس سازمان خدمات عمومی آمریکا به «جو بایدن» اطلاع داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور از آمادگی خود برای آغاز روند انتقال قدرت خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ بدون اذعان به شکست در انتخابات، به دولت خود اجازه داده است روند انتقال قدرت به بایدن را آغاز کند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به نامه رئیس اداره خدمات عمومی ایالات متحده به جو بایدن مبنی بر اعلام آمادگی ترامپ برای انتقال قدرت، گفت که به‌رغم این نامه پرونده شکایت انتخاباتی وی همچنان باز است.

وی در پیامی توئیتری در این‌باره اعلام کرد: «می‌خواهم از امیلی مورفی به دلیل تصمیم محکم و وفاداری‌اش به کشور آمریکا تشکر کنم. او این مدت (به دلیل عدم شروع روند انتقال قدرت) مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تهدید شده است- و من نمی‌خواهم چنین شرایطی برای مورفی، خانواده وی و کارکنان اداره خدمات عمومی رخ دهد. پرونده شکایت انتخاباتی ما همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت».

ترامپ همچنان مدعی است که تقلب گسترده‌ای در روند انتخابات روی داده است. این در حالی است که شورای انتخاباتی ایالت میشیگان آمریکا که ترامپ بارها مدعی تقلب گسترده در آن شده بود شامگاه گذشته -‌دوشنبه- پیروزی بایدن را تایید کرد. 

راای شورای انتخاباتی میشیگان، ضربه‌ دیگری به تلاش‌های رئیس‌جمهوری فعلی آمریکاست که تلاش می‌کند نتیجه انتخابات و پیروزی رقیب خود را زیر سؤال ببرد.

کد خبر: 2044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =