به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، پروژه ۳۰۷۰ که برای کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی طراحی و اجرا شده است، یکی از مهمترین پروژههای حوزه فناوری اطلاعات این سازمان است. این پروژه از سال گذشته به اجرا گذاشته شد و تا اواخر سال به مرور و در فواصل زمانی یک هفتهای سرویسهای ۳۰ گانه غیرحضوری راهاندازی شدند.
مسئله مهم در پروژه ۳۰۷۰ پویایی این پروژه است که از زمان شروع این پروژه پیشبینی لازم برای پایش، اصلاح و ارتقاء دائمی آن صورت گرفته و اعمال اصلاحات و تغییرات مورد نیاز در ماههای اخیر و تکمیل پروژه اهمیت و حساسیت ویژهای دارد.
حذف دفترچههای کاغذی و استقرار نسخه الکترونیک از دیگراقدامات بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی است که از سال گذشته با جدیت پیگیری میشود و مراحل نهایی و تکمیلی آن در دست اجرا است.
شرکت خدمات ماشینی تأمین برای پیشبرد این برنامه تغییرات و اصلاحات مورد نیاز را در سامانههای الکترونیکی تأمین اجتماعی انجام داده و امکان اطلاع و مشاهده بیمه شده از نسخ الکترونیک خود در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان فراهم کرده است.
اجرای نسخه جدید سرویس استعلام اصالت دارو سازمان غذا و دارو؛ اعمال کدهای تجویز خدمات تشخیصی در سامانهها؛ توسعه مستمر سامانههای مرتبط با طرح نسخه الکترونیک و همچنین برقراری سرویس استعلام نسخ الکترونیک بیمه شدگان برای بیمه مرکزی و بیمه های تجاری از دیگر اقدامات شرکت خدمات ماشینی برای اجرای موفقیت آمیز پروژه نسخه الکترونیک است.
توسعه مرکز ارتباطات و نظارت مردمی یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی است که شرکت خدمات ماشینی تأمین در اجرای آن نقش کلیدی دارد. با توسعه و ارتقاء ظرفیت این مرکز تعداد تماس های پاسخ داده شده از ۵۲ هزار تماس در اسفند ۹۹ به ۱۳۳ هزار تماس در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسیده است.
همچنین مدت زمان انتظار برای برقراری ارتباط با ۱۴۲۰ از ۱۰ دقیقه در اسفند ۹۹ به یک دقیقه در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسیده است.
نظر شما