پخش ۹۰۰ ساعت برنامه انتخاباتی در تلویزیون

حمید شاه‌آبادی معاون سیمای سازمان صداوسیما از تولید و پخش ۹۰۰ ساعت برنامه، ویژه انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی امروز سه شنبه ۲۴ فروردین در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر سه مناسبت مهم نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های درست و به‌موقع بتواند در عرصه برنامه‌سازی به شایستگی عمل کند.

وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم؛ در این مناسبت کارهای ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض می‌کنم.

شاه‌آبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری از بقیه مناسبت‌ها متمایز است و حساسیت زیادی دارد درواقع، از هم‌اکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را با دقت بیشتری پیش ببرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی حدود ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خردادماه گفت: این میزان برنامه‌سازی می‌تواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند.

شاه‌آبادی افزود: البته مهم‌تر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است بطوریکه برنامه‌های سیما باید با رعایت کامل اصل بی‌طرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقاء بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند.

معاون سیما تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند باید در این برنامه‌ها ساعت بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود.

وی با اشاره به هجمه تمام‌عیار رسانه‌های معاند در ایام منتهی به انتخابات تصریح کرد: دشمن فعال‌تر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیش‌گرفته و با سیاه نمایی و سانسور موفقیت‌ها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است.

شاه‌آبادی افزود: در این نبرد بی‌امان ما در رسانه ملی باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاوردها و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی، این توطئه را خنثی کنیم تا برخی از ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌های، افتخارآفرینی‌ها و حرکت روبه‌جلوی کشور را مخدوش نکند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیماست می‌توانیم، بحث‌های انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم افزود: تلوبیون می‌تواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌های انتخاباتی سیما کمک کند.

وی ادامه داد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم.

معاون سیما تأکید کرد: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها و محققان فعال و انقلابی آن‌ها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکده‌ها که به دغدغه‌های کشور و مردم می‌پردازد، بهره بیشتری خواهد برد.

شاه‌آبادی در پایان این نشست همچنین بر ارزیابی کیفی برنامه‌های ویژه انتخاباتی تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامه‌ها و عملکرد شبکه‌ها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد.

در این جلسه حسن ملکی دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماهه گذشته خود را ارائه کردند.

کد خبر: 13118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =