به گزارش آتیهآنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سعید بشرخواه، مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه امکان نامنویسی غیرحضوری بیمه شدگان در کارگاههای مشمول تامین اجتماعی فراهم گردیده است، اظهار داشت : مطابق بخشنامه صادر شده در مسیر توسعه خدمات الکترونیکی، به کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی این امکان فراهم شده تا نیروی کار جدید الاستخدام، انتقال و جابجائی نیروهای شاغل در سطح کارگاههای یک کارفرما و همچنین تغییر شعبه تأمین اجتماعی که ممکن است ناشی از جابجائی کارگاه و یا تغییرات محدوده عملکرد شعب تامین اجتماعی باشد، از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس www.eservices.tamin.ir نام نویسی نمایند و شماره تامین اجتماعی را اخذ کنند.
وی افزود : در همین راستا در خصوص کارگران و نیروی کار جدید در کارگاههای فاقد سابقه بیمه پردازی نزد این سازمان، کارفرمایان کارگاههای بایستی اطلاعات هویتی و بیمهای نیروی کار جدید خود را شامل (نوع شغل و تاریخ استخدام) در سامانه ثبت کنند همچنین پس از ثبت اطلاعات هویتی و بیمهای کارگران خود می بایست فایل تصاویر هویتی از قبیل صفحه اول شناسنامه، صفحه آخر شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات تکمیلی) کارت ملی و عکس کارگر همراه با پرسشنامه نام نویسی تکمیل شده توسط فرد مورد نظر و کارفرما را نیز در سامانه نام مذکور بارگذاری نمایند.
سعید بشرخواه با بیان اینکه کارفرما در خصوص صحت اطلاعات، اصالت امضاء و اثر انگشت بیمه شده در پرسشنامه نامنویسی و اعتبار اسناد بارگذاری شده بطور مستقیم مسئول هستند، اظهار داشت : کارفرما و یا نماینده قانونی وی مکلف است ظرف یک ماه پس از ارائه درخواست نامنویسی غیر حضوری، اصل شناسنامه نامنویسی تکمیل شده را (از طریق پست یا مراجعه حضوری و...)به شعبه مربوطه تحویل نمایند.
وی افزود :پس از بررسی های لازم در صورت تائید واحد اجرائی، درخواست مختومه گردیده و کارفرما می تواند شماره بیمه قبلی بیمه شده (درصورت وجود) یا شماره بیمه تخصیص یافته جدید به بیمه شده مورد نظر را در فهرست بیمه شدگان جدید کارگاه (ستون شماره بیمه) مشاهده و ضمن استفاده از آن در تنظیم لیست پرداخت حق بیمه، شماره بیمه مذکور را به بیمه شده ارائه نمایند.
نظر شما