ملاک نهایی تعرفه‌های پزشکی مصوبه هیات وزیران است

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ملاک نهایی تعرفه‌های پزشکی مصوبه هیات وزیران است و هنوز به صورت رسمی در خصوص تعرفه پزشکی به نظام پزشکی ابلاغ نشده است.

به گزارش آتیه آنلاین،محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت گفت: سند سیاست‌های کلی سلامت در ۱۴ بند و ۹۲ مفهوم در زمینه‌های مختلف مانند دارو، سلامت و تجهیرات پزشکی آورده شده است.

وی افزود: نظام پزشکی معتقد است که عمل به سند راه برون رفت از مشکلات و مسائل مختلف است.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: ملاک نهایی تعرفه‌های پزشکی مصوبه هیات وزیران است و هنوز به صورت رسمی در خصوص تعرفه پزشکی به نظام پزشکی ابلاغ نشده است.

وی در ادامه در خصوص فوت یک رزیدنت که نیروی وزارت بهداشت بود، اظهار کرد: علت اصلی فوت مراجع ذیربط مانند پزشکی قانونی باید اعلام کند و سازمان نظام پزشکی در این زمینه مسئول نیست.

رئیس‌زاده تاکید کرد: تمام پرونده‌های منجر به فوت معمولا پرونده‌های نشان‌دار محسوب نمی‌شود. در برخی از پرونده‌ها همکاران پزشک حدود ۱۰ درصد مقصر شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تقاضاهای القایی بار زیادی از سلامت را به خود اختصاص داده که این موضوع هنوز به درستی اجرا نشده، تصریح کرد: موضوع کیفیت ایمنی بیماران در این مدت همچنین همگانی‌سازی پوشش بیمه‌های همگانی نیز از رشد خوبی برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال طرح خوبی است اما منابع باید به موقع پرداخت شود.

کد خبر: 69472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =