مرگ ۱۵ نفر در حوادث چهارشنبه سوری

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از اول اسفند تا صبح امروز - ۲۳ اسفند - در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال، ۱۵ نفر فوت کردند و چهار هزار و ۷۲۰ نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند که حال برخی از آنان وخیم است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بابک یکتاپرست روز چهارشنبه با ارایه گزارشی از حوادث مصدومان و جان باختگان حوادث چهارشنبه سوری، با اشاره به اینکه در ۱۰ روز اول اسفند زنگ خطر این حوادث به صدا درآمد، افزود: از اول اسفندماه تا صبح امروز، ۴ هزار و ۷۳۵ نفر در حوادث مربوط به چهارشنبه آخرسال آسیب دیدند که از این تعداد ۴ هزار و ۷۲۰ نفر دچار مصدومیت شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اظهار داشت: از اول اسفند تا صبح امروز، ۱۵ نفر فوت کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است. در این مدت زمان، ۵۶۵ مصدوم در بیمارستان‌ها بستری‌اند که ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و از این تعداد، ۴ نفر حالشان وخیم است.

یکتاپرست با اشاره به اینکه از میان مصدومان ۲۵۷ نفر دچار قطع عضو شدند، تصریح کرد: هزار و ۵۹۴ نفر آسیب به چشم و هزار و ۲۸۲ نفر دچار سوختگی شدند ضمن اینکه ۷۲ درصد افرادی که در این حوادث آسیب دیدند، رده سنی ۲۲ سال دارند.

وی با بیان اینکه مصدومان این حوادث دو دسته هستند، افزود: عده‌ای مواد خطرناک منفجره در منازل مسکونی و انبارها تولید می‌کنند و عده‌ای هم از این مواد منفجره استفاده می‌کنند و دچار حادثه می‌شوند.

سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از آخرین مصدومان و فوتی‌های این حوادث نداریم، گفت: تعدادی از افرادی که در مراکز درمانی بستری هستند، بدحال بوده و ممکن است وضعیت آنها تغییر کند.

یکتاپرست با بیان اینکه امسال تا حدودی توانسته‌ایم جلوی آسیب‌ها را بگیریم، گفت: سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، آمار مصدومان ۲۲ درصد افزایش داشته، اما امسال این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: 69100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =