تنها ۲ درصد بدهی‌های برآوردی کارفرمایان گیلانی را جرائم تشکیل می‌دهند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان گفت: از مبلغ ۶۴۲ میلیارد تومان بدهی‌های برآوردی کارفرمایان بابت محاسبات حق بیمه در دوره جدید، تنها دو درصد آن یعنی رقمی افزون بر ۱۳ میلیارد تومان را جرائم تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه کارفرمایان استان لغایت شهریورماه سال ۱۴۰۲ بیش از یک‌هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهکار هستند گفت: در برخی جوامع و نشست‌ها از سنگینی جرائم بیمه‌ای سخن گفته می‌شود در حالی که در آخرین بیلان صادره از مجموع ۶۴۲ میلیارد تومان بدهی‌های برآوردی قابل اعتراض محاسباتی بابت دوره جدید، تنها رقمی افزون بر ۱۳ میلیارد تومان یعنی دو درصد از این میزان بدهی را جرائم تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در ارسال لیست حق بیمه و یا عدم ارائه لیست، علت شکل‌گیری این جرائم بیمه‌ای هستند بیان کرد: در ضوابط قانونی حتی به منظور رعایت حقوق کارفرما و افزایش نیافتن جرائم او در صورت داشتن اعتراض در مورد بدهی‌های برآوردی به محاسبات، امکان واریز بدهی به حساب سپرده موقت تا بررسی اعتراض در هیات‌های تشخیص مطالبات وجود دارد و در صورت فسخ یا کاهش بدهی مبالغ به کارفرما عودت می‌گردد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان با تاکید بر اینکه عدم تعیین تکلیف بدهی‌ها و گذشت زمان که بعضا در برخی موارد به چندین سال می‌کشد سبب بیشتر شدن جرائم در مورد بدهی‌های اخطاری و اجرایی می‌شود افزود: از این رو سهم و نسبت جرائم در بدهی‌های قطعی بالاتر است که به مرور و طی زمان شکل گرفته است.

مرتضوی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف بدهی توسط کارفرما در قالب تقسیط و پرداخت به موقع در سررسیدها، علاوه بر سبک کردن ماهانه ارقام دیون کارگاه می‌تواند مانع جلوگیری از افزایش جرائم شود از این بستر به منزله راهکاری توسط سازمان برای مساعدت به کارفرمایان یاد کرد.

در سال‌جاری تعداد ۲۴۰۰ کارفرما از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای و چهار هزار کارفرما از شرایط تقسیط بدهی‌ها تاکنون بهره برده‌اند.

کد خبر: 67704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =