۷۵هزار کارگر کهگیلویه و بویراحمد زیر چتر بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۵هزار کارگر مشغول در بخش‌های ساختمان، کارگاه‌های تولیدی، واحدهای خدماتی، واحدهای صنفی و کارخانه‌های بزرگ صنعتی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رسول چراغ سحر به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به اینکه شمار بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است افزود: کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی و حمایت‌هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی در زمان پرداخت بیمه از تعرفه‌های درمانی نیز استفاده می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش مبلغ وام‌های ضروری از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال از جمله برنامه‌های حمایتی دولت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بوده که بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

چراغ سحر تاکید کرد: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری‌بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی همچنین از برگزاری بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی کشور در استان به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: این المیپاد بامداد امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد به میزبانی کهگیلیویه و بویراحمد برگزار شده است.

چراغ سحر تاکید کرد: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار شد ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان و صعود به قله قلم واقع در شهرستان دناست.

کد خبر: 70350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =