بدهی ۱۸۶۵ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین‌اجتماعی استان

بر اساس آخرین بیلان صادره توسط تامین‌اجتماعی گیلان، لغایت شهریورماه سال‌جاری، حدود ۲۹ هزار کارفرمای استان با بیش از یک‌هزار ۸۶۵ تومان دیون بیمه‌ای، بدهکاران این سازمان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر افزود: بر اساس ضوابط سازمانی هر ساله در دو مقطع شش ماهه نسبت به اخذ بیلان کارگاهی و اعلام دیون به کارفرمایان بدهکار اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان بابت ارسال لیست حق بیمه شهریورماه خود تا پایان مهر فرصت داشته‌اند و از نیمه آبان ماه تا ۱۵ دیماه فرایند محاسبات بیمه‌ای و صدور صورتحساب های لغایت پایان شهریور انجام پذیرفته است بیان کرد: در این دوره برای ۲۸ هزار و ۹۶۲ نفر کارفرمای بدهکار استان، بیلان صادر و ابلاغ شده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تعداد بیلان‌های صادره در این دوره ۵ درصد کاهش داشته، افزود: علیرغم این موضوع، رقم مجموع بدهی‌های کارفرمایان در حال حاضر بیش از یک هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته با ۱۱۲ میلیارد تومان افزایش معادل ۶/۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین ادامه داد: حدود ۳۵ درصد این بدهی‌ها با رقمی معادل ۶۴۲ میلیارد تومان برآوردی محاسباتی دوره جدید بوده و یک‌هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان نیز بدهی‌های قطعی در مراحل اخطاریه و اجرا است. مرتضوی گفت: این میزان بدهی کارفرمایان در حالی است که بیش از دو هزار و ۴۰۰ کارفرما در سال‌جاری از بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای تسویه یا تعیین تکلیف دیون خود بهره برده و افزون بر چهار هزار واحد کارگاهی نیز از شرایط تقسیط برخوردار شده‌اند .

وی با اشاره به تعهدات ماهانه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی استان در دو بخش بیمه و درمان و لزوم تامین منابع از محل وصول حق بیمه‌ها با توجه به بهره‌مند نبودن این سازمان از بودجه دولتی، از کارفرمایان خواست تا ضمن انجام تکالیف قانونی از قبیل ارسال به موقع لیست و حق بیمه واقعی، نسبت به تعیین تکلیف دیون خود در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر: 67630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =