پذیرش سالانه ۱۱۳ هزار نفر در درمانگاه بانه

سرپرست درمانگاه عمومی تأمین‌اجتماعی بانه (کردستان)، واقع شدن این مجموعه را در مرکز شهر، سبب دسترسی آسان مردم به خدمات آن بیان کرد؛ به نحوی که بسیاری از افراد در مواقع بیماری و انجام معاینات دوره‌ای راهی این درمانگاه شده و سالانه ۱۱۳ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

دکتر خلیل سعیدپور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در فضایی به وسعت ۲۱۷۰ متر مربع در یک شیفت صبح فعال است، افزود: در این مجموعه خدمات ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشک و مامایی به مراجعه کننده‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واحدهای اورژانس، تزریقات و پانسمان، آزمایشگاه و داروخانه از دیگر امکانات درمانی به‌شمار می‌رود.

سرپرست درمانگاه عمومی تأمین‌اجتماعی بانه، گفت: با توجه به جایگاه مرکز به عنوان یک درمانگاه عمومی سرپایی، خدمات تخصصی پزشکی به بیماران ارائه نمی‌شود؛ اما استقبال از خدمات مجموعه بسیار چشمگیر است و به ویژه با تشکیل پرونده بیماری‌های مزمن، سلامت بیمه‌شدگان پایش شده و آن‌ها از خدمات پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌ها بهره‌مند می‌شوند.

سعیدپور تاکید کرد: واقع شدن این درمانگاه در مرکز شهر با تراکم جمعیتی بالا، امکان دسترسی مردم به خدمات آن را میسر کرده و بسیاری از بیمه‌شدگان برای برخورداری از خدمات درمانی، راهی این مرکز می‌شوند.

او افزود: شرح میزان استقبال از خدمات درمانگاه از منظر آماری شفافیت بیشتری دارد؛ به نحوی که سالانه به‌طور متوسط حدود ۱۱۳ هزار نفر در درمانگاه پذیرش می‌شوند که این میزان، ماهانه حدود ۹۴۰۰ نفر را شامل می‌شود. علت بالا بودن بار مراجعه به درمانگاه ناشی از آن است که علاوه بر مردم منطقه، برخی از ساکنان شهرستان‌های همجوار نیز به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

سرپرست درمانگاه عمومی تأمین‌اجتماعی بانه، دسترسی بیماران به داروهای تجویزی پزشکان را براساس فارماکوپه دارویی تأمین‌اجتماعی میسر دانست و گفت: بسیاری از داروها به ویژه اقلام مورد نیاز بیماران مزمن به‌طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود و آن دسته از داروهایی که با کمبود کشوری مواجه است، با همکاری و راهبردهای مدیریت درمان تا حد امکان تهیه و ذخیره‌سازی می‌شود تا کمبودها به حداقل برسد.

سعیدپور تعداد نیروی انسانی شاغل در این مرکز را ۲۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۲۴ نفر در کادر درمان مشغول به فعالیت هستند. همچنین ۴ پزشک عمومی نیز با مرکز همکاری دارند.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت در یک شیفت صبح، درحال حاضر کمبود نیروی انسانی وجود ندارد؛ اما با ارتقای خدمات درمانگاه در دو شیفت، به‌طور حتم نیازمند جذب و به‌کارگیری نیروهای انسانی بیشتری خواهیم بود.

سرپرست درمانگاه عمومی تأمین‌اجتماعی بانه، تلاش در راستای اخذ مجوز تخصصی و دو شیفته شدن درمانگاه را از مهمترین برنامه‌های آتی این مرکز برشمرد.

کد خبر: 67296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =