از ۱۶ نیروگاه ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: بر اساس شرایط تحریمی کشور مصرف مازوت در کشور رو به افزایش است و از ۱۶ نیروگاه ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با انتقاد از وضعیت آلودگی هوا گفت: به منظور پرهیز از فرافکنی و فرار رو به جلوی برخی دستگاه ها به موضوع گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اشاره می کنم که در صحن مجلس قرائت شده بود.

وی افزود: در فرازی از این گزارش آمده که وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده از سوخت مازوت به کار نگرفته و سوخت بنزین، نفت سفید و گازوئیل استاندارد کافی را ندارند. بر اساس شرایط تحریمی کشور مصرف مازوت در کشور رو به افزایش است و از ۱۶ نیروگاه ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می کنند.

پیرهادی گفت: اسامی و توناژ مصرف مازوت این ۱۴ نیروگاه موجود است. این نیروگاه ها که در سال ۱۴۰۱ مازوت سوزی انجام داده اند، اگر امسال از این اقدام خودداری کنند، از آنها تقدیر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نیروگاه های ایرانشهر، منتظر قائم، شهید رجایی، رامین، شهید سلیمانی، منتظری، سهند، تبریز، زرند، بندرعباس، طوس، شهید مفتح و شازند از نیروگاه هایی هستند که مازوت سوزی داشته اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت نیرو مکلف به تولید انرژی های تجدیدپذیر است که هنوز به نحو شایسته محقق نشده، افزود: بنده از قوه قضاییه و سایر دستگاه های نظارتی درخواست دارم که موضوع را پیگیری و نتایج را اعلام کنند.

در ادامه و پس از تذکر رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه از سال قبل عبور کرده‌ایم و اتفاقات سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ مربوط نیست، گفت: نیروگاه منتظر قائم و شهید رجایی در استان تهران نیستند و باید منصفانه قضاوت و اعلام نظر کنیم.

وی افزود: در سال گذشته اگر مازوت سوزی صورت گرفته یا نگرفته، گذشته است و امروز ادعا می کنند که مازوت سوزی نمی کنند و ما باید تحقیق کنیم که مازوت سوزی انجام می شود یا خیر؟ بنده تحقیقاتی داشتم و وزارت نفت اعلام کرد که مازوت سوزی در تهران انجام نمی شود. چرا بر گذشته اصرار می کنیم؟ باید امروز را مورد توجه قرار دهیم. باید از نیروگاه منتظر قائم بازدید کنیم؛ اگر مازوت سوزی انجام شد، آنوقت پیگیری حقوقی و قضایی برای مجازات خاطیان را انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: اگر در نیروگاه های نزدیک استان تهران و البرز مازوت سوزی می شود، معرفی شوند. باید مستقیماً بگوییم که در تهران و البرز، کجا مازوت مصرف می شود؟ ما در جلسات پیشین گفتیم که کیفیت گازوئیل مطلوب نیست و پیگیری هایی به دنبال آن انجام شد اما باید مستند صحبت کنیم و مستندات هم به روز باشد.

کد خبر: 66320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =