اطلاعیه بهزیستی درباره معرفی‌شدگان یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور

 اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور اطلاعیه‌ای در خصوص معرفی شدگان مرحله دوم (معرفی به ارزیابی تکمیلی) یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور صادر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از سازمان بهزیستی کشور، متن این اطلاعیه به این شرح است: قابل توجه معرفی شدگان مرحله دوم (معرفی به ارزیابی تکمیلی) یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور، ضمن عرض تبریـک و آرزوی موفقیت، به اطلاع آن دسـته ازداوطلبان یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دسـتگاههـای اجرایی که در کارنامه صادره از سوی مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی، جهت انجام مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی شده‌اند می‌رساند جهت آگاهی از زمان دقیق ارزیابی تکمیلی و نحوه مراجعه داوطلبین از روز سه شـنبه مورخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سـایت اداره کـل بهزیستی اسـتان ها مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار دارای عضو معلول به بهزیستی مراجعه کرده اند که این جمعیت شناور است و خدمات دریافت می‌کنند. در سالهای گذشته ۱۰ آزمون فراگیر استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد که سه درصد سهمیه معلولان از دستگاهها کسر و به جذب معلولان اختصاص می یافت اما پس از بررسی های صورت گرفته توسط بهزیستی و سازمان امور اداری و استخدامی مشخص شد تنها در یک سوم این سهمیه ها در طی ۱۰ سال گذشته استخدام صورت گرفته است.

از حدود ۵۶۰۰ سهمیه استخدامی که در ۱۰ سال گذشته به دستگاه های اجرایی اختصاص یافته بود، ۱۶۰۰ نفر دارای معلولیت در دستگاه ها جذب شدند. سازمان بهزیستی کشور، تعداد افراد تحصیل کرده دارای معلولیت فاقد شغل را ۱۹ هزار و ۷۲۵ نفر برآورد کرده است. از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر زن و ۹ هزار و ۴۹۱ نفر از معلولین بیکار، مرد هستند و از نظر سنی ۵۶۳۰ نفر زیر ۳۰ سال، حدود هشت هزار نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال، جویای کار هستند. بیشترین رشته هایی که معلولین بیکار در آن وجود دارند، رشته های حسابداری، روانشناسی، حقوق و علوم کامپیوتر، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی و علوم تربیتی است.

کد خبر: 70067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =