پذیرش کارگران و ساکنان شهرهای اطراف در درمانگاه اخوت بم

رییس درمانگاه اخوت بم، این مجموعه را تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در جنوب شرقی استان کرمان برشمرد که بسیاری از کارگران کارخانجات خودروسازی و ساکنان این شهر و مناطق اطراف خدمات خود را از این مرکز دریافت می‌کنند.

دکتر پریسا ابراهیمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز درمانی بیماران می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی و متخصص برخوردار شوند، افزود: در این درمانگاه پزشکان عمومی و متخصصان اطفال و داخلی بیماران را پذیرش کرده و خدمات دندانپزشکی، مامایی و تزریقات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین خدمات پاراکلینیک این درمانگاه شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه است و واحدهای اداری و مالی و فناوری اطلاعات از دیگر خدمات این مرکز به‌شمار می‌رود.

رییس درمانگاه اخوت بم، گفت: درمانگاه با دارا بودن حدود ۲۵۰۰ متر مربع مساحت در دو شیفت صبح و عصر فعال است و خدمات ویزیت پزشکان عمومی، تزریقات، داروخانه و پذیرش در هر دو شیفت در دسترس بیماران قرار دارد. در شیفت صبح نیز متخصصان اطفال و داخلی، دندانپزشکی، مامایی، رادیولوژی و آزمایشگاه بیماران را پذیرش می‌کنند.

ابراهیمی اعلام کرد: درمانگاه اخوت بم تنها مرکز ملکی تأمین‌اجتماعی در جنوب شرقی استان کرمان است و بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای اطراف به این مرکز مراجعه می‌کنند.

او افزود: همچنین شهرستان بم سومین شهر پرجمعیت استان کرمان به‌شمار می‌رود و از طرفی به واسطه فعالیت شرکت‌های خودروسازی در این شهر، بافت جمعیتی منطقه از اقشار کارگری تشکیل شده است که خدمات درمانی خود را از این درمانگاه دریافت می‌کنند.

رییس درمانگاه اخوت بم، تاکید کرد: آمار پذیرش بیماران، گویای میزان استقبال از خدمات این مرکز است؛ به نحوی که در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۷ هزار نفر در این مرکز پذیرش شدند که این میزان به‌طور میانگین ماهانه شامل بیش از ۷ هزار مراجعه می‌شود.

ابراهیمی درباره تمهیدات این مرکز در زمینه تامین داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: اقلام دارویی براساس تجویزهای پزشکی که منطبق بر فارماکوپه دارویی سازمان است، در دسترس بیماران قرار دارد و برای ایجاد ذخیره دارویی مناسب در انبار، اقلام مورد نیاز به صورت شش ماهه خریداری شده و براساس سهمیه‌بندی تحویل بیمار می‌شود.

وی تعداد نیروی انسانی فعال در این درمانگاه را ۲۴ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد، ۵ پزشک شامل یک متخصص اطفال، یک متخصص داخلی، دو پزشک عمومی، یک دندانپزشک با مرکز همکاری دارند و یک داروساز و ۱۲ نیروی انسانی مجموعه کادر درمان این مرکز را تشکیل می‌دهد.

رییس درمانگاه اخوت بم، ادامه داد: با توجه به حجم مراجعه به این مرکز این تعداد نیروی انسانی و به ویژه کادر درمان، کافی نیست و درحال حاضر نیازمند جذب یک متخصص زنان و پزشک عمومی برای پاسخگویی مناسب به بیماران هستیم.

ابراهیمی افزود: اما با توجه به مسائلی مانند کمبود پزشک متخصص در منطقه، جلب نظر متخصصان برای همکاری با این درمانگاه به‌سختی میسر می‌شود و هرچند تلاش برای تکمیل کادر درمان ادامه دارد.

او یکی از مهمترین مسائل این مرکز را کمبود فضای فیزیکی بیان کرد و گفت: درحال حاضر به دلیل محدودیت فضای فیزیکی امکان گسترش انبار دارویی و تجهیزات و نیز اتاق‌های معاینه وجود ندارد.

رییس درمانگاه اخوت بم، بیان کرد: با وجود مسائل موجود اما نهایت تلاش خود را در راستای جلب رضایت مراجعه کننده‌ها و رفع کاستی‌ها به‌کار می‌بندیم و به‌ویژه با توجه به راهبردهای کلان مدیریت درمان استان مبنی بر «افزایش رضایت‌مندی و ارتقای بهره‌وری» در این مسیر گام برمی‌داریم.

کد خبر: 66009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =