سازمان تأمین اجتماعی از پرستاران نمونه تقدیر کرد

سازمان تأمین اجتماعی در آستانه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با برگزاری مراسم گرامیداشت این روز از ۱۰۰ پرستار نمونه کشوری، ۲۰ پرستار نمونه بسیج جامعه پزشکی و ۲۰ پرستار مراکز درمانی استان تهران با اهداء لوح و هدیه تقدیر کرد. آتیه آنلاین در حاشیه این مراسم گفت‌وگوهایی با تعدادی از این پرستاران نمونه انجام داده که در ادامه می‌خوانیم.

فاطمه طالبی، پرستار نمونه از خراسان رضوی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلابن در حاشیه مراسم روز پرستار سازمان تأمین اجتماعی در بیان کمبود امکانات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیماران در بدو پذیرش در مراکز اغلب رایگان پذیرش می‌شوند اما برخی از خدمات پاراکلینکی(سی تی اسکن وام آر آی ...) به دلیل محدودیت امکانات در مراکز درمانی سازمان قابل ارائه نیستند.

این پرستار بیمارستان فارابی مشهد چالش‌های پیش روی پرستاران شاغل در مراکز گفت: الان مسأله مهم بحث تعرفه‌گذاری است اینکه این طرح به چه صورتی اجرا شود برای تمام پرستاران مهم است. همه نگران هستند که آیا همانند تعرفه‌گذاری برای پزشکان اجرا می شود. بیم آن می رود با اجرای این طرح کادر پرستاری از بالین دور شود و درگیر ورود اطلاعات و مسایل ثبتی در رایانه شود و قطعاً در صورت ورود ناقص اطلاعات، حق همکاران ضایع می‌شود.

او افزود:پرستاران از بحران کرونا پیروزمندانه عبور کردند و امیدوارم که بتوانیم در تمام مراحل بعدی کاری خود سربلند باشیم.

لزوم جذب بیشتر پرستاران

علی جمشیدپور، پرستار نمونه کشوری از شهرستان دزفول در گفت وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین گفت: بیمارستان تازه تأسیس دزفول با کمبود نیرو مواجه است و همکاران ما بعضاً بیش از ۱۰۰ ساعت کارکرد اضافه در ماه را دارند که این اذیت کننده است و حداقل باید در آزمون‌های استخدامی سهم جذب نیروی بیشتری به دزفول و دیگر مراکز نیازمند اختصاص دهند.

نائب رییس نظام پرستاری شهرستان دزفول گفت: تمام پرستاران وزارت، تأمین‌اجتماعی و ارتش خواسته و مطالبات متفاوتی دارند پرستاران سازمان به طور مشخص با ساعت کاری بالا، اضافه کاری‌های فراوان و کمبود نیرو مواجه هستند.

او بر ضرورت اعطای امتیاز انگیزشی به پرستاران قراردادی اشاره کرد و افزود: افرادی که به عنوان قرارداد جایگزین زایمان وارد مجموعه می‌شوند باید در مناسبت‌های خاص از جمله هدیه ویژه روز پرستار دریافت کنند که متأسفانه تاکنون آنها از این امتیازات محروم بودند بنابراین باید برای ایجاد و افزایش انگیزه آنها تمهیداتی اندیشیده شود.

مطالبات پرستاران پرداخت شود

الهام علیخانی، مدیر پرستاری بیمارستان امام رضا(ع) اسلام‌شهر و پرستار نمونه با بیان اینکه حقوق و مزایای پرستاران در مراکز تأمین اجتماعی به روز است، افزود: کمبود کادر پرستاری چالش جدی در تمام مراکز سراسر کشور است که این مساله در ارایه خدمت موانع و چالش‌هایی ایجاد می کند.

وی در بیان خواسته های پرستاران به تسریع در پرداخت مطالیات آنها اشاره کرد و افزود: بخشی از مطالبات پرداخت شده و باید مانده آن نیز پرداخت شود. تعرفه‌گذاری پرستاری که در حال اجراست و باید فوق العاده ویژه و خاص آنها نیز در اولویت اقدام قرار گیرد.

صغری گلی یکی دیگر از پرستاران نمونه استانی از این بیمارستان گفت: بیمارستان‌ها اغلب بسیار شلوغ هستند و با توجه به حجم انبوه کاری، پرستاران در این مراکز، فشار مضاعف و سنگینی تحمل می‌کنند و در مقابل حقوق و مزایای آنها بسیار اندک است و انگیزه پرستاران در چنین شرایطی تقلیل پیدا می‌کند و بیم آن می‌رود که تمایل پرستاران برای همکاری در مراکز سازمان کم و کمتر شود.

این پرستار بیمارستان تأمین اجتماعی اسلام شهر گفت: اگرچه دریافتی‌ها و مشکلات فراوان است اما عشق به پرستاری و تیمارداری از بیماران سبب می‌شود که ما به اصول اخلاقی و حرفه‌ای پایبند باشیم و هیچ وقت کمبودها ما را به کم‌کاری و یا اهمال وادار نمی‌کنند.

سازمان تأمین اجتماعی از پرستاران نمونه تقدیر کرد

کد خبر: 65592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =