کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول است

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: اکنون شاخص آلودگی هوا روی عدد ۹۲ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز (یکشنبه دوازدهم شهریور) پایتخت در بیشتر مناطق در شرایط قابل قبول قرار دارد و وضعیت آلاینده شاخص ( PM۲.۵) اکنون عدد ۹۲ را نشان می‌دهد، به طوری که ۲۰ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۹ ایستگاه نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد همچنین عدد شاخص در یک ایستگاه (مسعودیه منطقه ۱۵) وضعیت ناسالم برای همه یا قرمز را نشان می دهد.

براساس این گزارش، شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۰۶ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

تهران از ابتدای امسال تاکنون هشت روز هوای پاک، ۱۱۶ روز قابل قبول و ۳۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۲ روز هوای پاک و ۷۸ روز هوای قابل قبول، ۷۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۸ روز هوای ناسالم، یک روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین ۵۱ تا ۱۰۰ را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط «قابل قبول» است. ‌

طبق جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبز شرایط «پاک»، زرد شرایط «قابل قبول»، نارنجی‌ شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس»، قرمز شرایط «ناسالم» و بنفش‌ شرایط «بسیار ناسالم» را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر: 63558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =