پنجاه و یک بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگزاری شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از بارگذاری پنجاه و یک بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران خبرداد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص جزییات خدمات بیمه سلامت به اقشار مختلف و آسیب پذیر و رایگان شدن بیمه دهک‌های درآمدی گفت: بیمه سلامت بزرگترین بیمه حوزه سلامت بوده و در کشور اقشار مختلف را به جهت جغرافیایی و اجتماعی تحت پوشش دارد، در روستاها بیش از ۲۰ میلیون نفر بیمه شده وجود دارد که دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند؛ در صندوق همگانی جمعیت شناوری میان ۱۰ تا ۱۷ میلیون نفر بیمه شده هستند که دراین جمعیت ۵ دهک پایین تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه حدود ۱۲.۵ میلیون نفر در ۵ دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه رایگان هستند افزود: با جمعیت روستایی بیش از ۳۳ میلیون نفر بیمه رایگان داشته و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند. پوشش عمده خدمات برای این افراد در مراکز و موسسات دولتی دانشگاهی است؛ هرچند که برای برخی خدمات که در این مراکز نیست این اجازه داده شده که برای صندوق روستاییان و بیمه همگانی خدماتی را از مراکز خصوصی دریافت کنند.

او با بیان اینکه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از سال گذشته تاسیس شده است گفت: درسال گذشته سازمان بیمه سلامت ایران حدود ۳ هزار و یکصد میلیارد تومان در این خصوص هزینه کرده و ۵۱ عنوان بیماری خاص درسامانه بارگذاری شده است، ضمن اینکه درسال جاری عمق خدمات در این صندوق افزایش پیدا کرده است.

ناصحی با تاکید براینکه دسترسی بیمه شدگان رایگان به خدمات درشرایط قابل قبولی قراردارد گفت: خوشبختانه ساختار سلامت پراکنده در بخش دولتی و خصوصی است، لذا سیاست دولت خدمات دهی مطلوب به تمام آحاد جامعه در مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده و جلوگیری از خدمات القایی است و ما امیدواریم این مسیر را در شرایط بهتری به جلو ببریم.

کد خبر: 63542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =