پلی‌کلینیکی در دل شهر برای مردم و کارگران قم

رییس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی بوعلی قم، دسترسی آسان مردم به این پلی‌کلینیک را که در مرکز شهر واقع شده و نیز فعالیت پزشکان عمومی و متخصصان رشته‌های گوناگون از جمله عواملی برشمرد که خدمات آن را با  استقبال مردم به ویژه اقشار کارگر جامعه مواجه کرده است و علاوه بر آن برخی ساکنان استان‌های همجوار نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند.

دکتر سیروس رنجبر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه مرکز دارای بخش‌های کلینیک عمومی و تخصصی است، افزود: همچنین خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، مامایی و تزریقات نیز به مراجعه کننده‌ها ارائه می‌شود. واحدهای پذیرش، داری، مالی و اتوماسیون از دیگر امکانات این پلی‌کلینیک را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در کلینیک تخصصی، پزشکان اطفال، روان‌پزشک، زنان‌وزایمان، جراحی عمومی، متخصص عفونی و داخلی مشغول به فعالیت هستند و پزشکان عمومی نیز در کلینیک عمومی، بیماران را پذیرش می‌کنند.

رییس پلی‌کلینیک بوعلی قم، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این پلی‌کلینیک که در مرکز شهر واقع شده، امکان دسترسی بسیاری از مردم به ویژه اقشار کارگر جامعه به خدمات این مرکز فراهم شده است و از این‌رو خدمات پلی‌کلینیک با استقبال زیاد مردم مواجه می‌شود؛ مراجعه تعداد ۳۲۰ هزار و ۷۲۳ نفر به این مرکز که در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، می‌تواند نشان‌دهنده میزان این استقبال از منظر آماری باشد.

رنجبر تاکید کرد: می‌توان گفت، این پلی‌کلینیک تکیه‌گاه مردم در دست‌یابی به خدمات رایگان درمانی در روزهای ناخوشی به‌شمار می‌رود و خدمات آن به ویژه با استقبال اقشار کارگر جامعه و ساکنان مناطق نیروگاه، خیابان امام (ره) و شاهزاده ابراهیم مواجه می‌شود. علاوه بر آن برخی از بیمه‌شدگان از استان‌های همجوار نظیر استان مرکزی، تهران، کرج و منطقه کاشان به این پلی‌کلینیک مراجعه می‌کنند.

او دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران را در این مرکز درمانی مناسب دانست و افزود: با توجه به اینکه مسئولیت تأمین داروهای مورد نیاز مراکز ملکی برعهده مدیریت درمان استان قم قرار دارد، دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران تاکنون به بهترین نحو فراهم شده و چنانچه کمبودی در زمینه دارویی ایجاد شود، این مسئله در سطح کشور رخ می‌دهد و تنها معطوف به تأمین‌اجتماعی نیست.

رییس پلی‌کلینیک بوعلی قم، با اعلام اینکه در این مرکز حدود ۷۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این تعداد، ۲۴ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد. نیروهای اداری، مالی، پشتیبانی و منشی نیز ۱۷ نفر است. از میان کادر درمان ۷ پزشک عمومی تمام‌وقت، ۹ پزشک عمومی پاره‌وقت و ۲ داروساز همکاری دارند. همچنین پزشک متخصص تمام وقت به تعداد ۲ نفر و پزشک متخصص پاره‌وقت به تعداد ۸ نفر سایر اعضای کادر درمان را تشکیل می‌دهند.

رنجبر بیان کرد: با توجه به حجم مراجعه به پلی‌کلینیک، هرچند همکاران با تمام توان برای رفع نیازهای بیمه‌شدگان و پاسخگویی مناسب به آن‌ها در تلاش هستند، اما در زمینه ارائه برخی خدمات با کمبود نیرو مواجه هستیم که از جمله آن می‌توان به واحد آزمایشگاه اشاره کرد که در این واحد به دلیل بازنشسته شدن کارکنان و عدم جایگزینی نیرو این کمبود ایجاد شده و از طرفی اجرای طرح تجمیع آزمایشگاه‌ها نیز مزید برعلت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در واحد پذیرش نیز نیازمند افزایش نیرو به دلیل بالا بودن تعداد مراجعه کننده‌ها هستیم و در واحدهای اداری و اتوماسیون نیز این ضرورت وجود دارد.

رییس پلی‌کلینیک بوعلی قم، با اشاره به مهمترین عواملی که می‌تواند در ارتقای خدمات این پلی‌کلینیک موثر واقع شود، افزود: یکی از عوامل مهم، جذب پزشکان متخصص است؛ درحال حاضر نیازمند افزایش تعداد متخصصان در رشته‌های ارولوژی، ارتوپدی، رادیولوژی، داخلی، زنان‌وزایمان، قلب‌وعروق، چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی هستیم و به‌طور حتم انجام این اقدام بازخورد بسیار مثبتی را در جلب رضایت بیمه‌شدگان ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن گسترش فضای فیزیکی نیز می‌تواند سبب ارتقای خدمات شود.

رنجبر جذب پزشکان متخصص، توسعه فضای فیزیکی و ارتقای خدمات درمانی را مهمترین برنامه‌های آینده این مدیریت برشمرد.

کد خبر: 62529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =