ارائه بیش از ۹ میلیون خدمت درمانی به بیمه شدگان تأمین‌اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۹ میلیون بار بیمه شدگان تحت پوشش قمی در بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم خدمت درمانی دریافت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی و امورفرهنگی مدیریت درمان استان قم، دکتر سید مهدی محصل افزود: در سال گذشته بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی بیش از ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بار به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان قم شامل بیمارستان امام رضا(ع)، پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن و پلی‌کلینیک دکتر غرضی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیر درمان استان قم با اشاره به همکاری بیش از ۸۰۰ مرکز طرف قراداد درمانی و پاراکلینیک استان با تامین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیون و ۹۶۳ هزار بار بیمه شدگان تحت پوشش تامین‌اجتماعی به مراکز طرف قرارداد مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵/۱۷ درصد رشد داشته است.

محصل در ادامه گفت: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی تامین‌اجتماعی استان قم در سال گذشته بیش از ۷ هزار و۴۰۰ عمل جراحی با رشد عملکرد ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته داشته است. این مدیریت همچنین بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ عمل جراحی سرپایی با رشد عملکرد ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته به بیمه شدگان تحت پوشش ارائه کرده است.

مدیر درمان استان قم با توجه به پیشرفت بسیار مطلوب ۹۹ درصدی تولید نسخه الکترونیک توسط مراکز طرف قراداد ومراکز ملکی گفت: در حال حاضر شبکه پشتیبانی تولید نسخه الکترونیک از پایداری مطلوبی برخوردار است که در صورت به وجود آمدن اختلالات و قطعی برق و اینترنت امکان تولید نسخه کاغذی و خدمت رسانی به بیماران فراهم است.

محصل با توجه به اهمیت پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قراداد گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ستاد مرکزی در سال گذشته در چهار مرحله رسیدگی اسناد پزشکی مراکز دانشگاهی، بیش از یکصد میلیارد تومان از مطالبات و بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قراداد غیر دانشگاهی پرداخت شده است.

او با اشاره به خدمات ویژه تامین‌اجتماعی به بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: برای درمان بیماران پیوندی، شیمی درمانی و ام اس در سال گذشته بیش از ۹۲ میلیارد تومان، برای بیماران دیالیزی بیش از ۴۵ میلیارد تومان، برای بیماران صعب‌العلاج بیش از ۵ میلیارد تومان و برای بیمارانی که نیاز به رادیوتراپی دارند بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر درمان استان قم یادآور شد: در راستای حمایت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری در سال گذشته بیش از یک هزار ۹۱۶ پرونده تشکیل شد که بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از هزینه‌های آنان توسط تامین‌اجتماعی پرداخت شد.

کد خبر: 58992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =