مراکز درمانی تامین‌اجتماعی، افق نگاه بیماران

سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان لرستان، با توجه به محدودیت مراکز درمانی در سطح استان و کمبود سرانه تخت‌های بستری، جایگاه تامین‌اجتماعی را در پاسخ دهی به نیازهای درمانی مردم بسیار موثر عنوان کرد؛ به گونه‌ای که مراکز ملکی در هر شهر و منطقه با استقبال بیمه‌شدگان مواجه شده و به عنوان بهترین مراکز درمانی شناخته می‌شود و به ویژه در ایام کرونا و همیاری تامین‌اجتماعی در مدیریت بیماران، اهمیت این خدمت‌رسانی بیش از پیش نمایان شد.

به گزارش آتیه آنلاین، دکتر رامین منظمی مطلق، با اشاره به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در استان، افزود: این مدیریت دارای سه بیمارستان شامل بیمارستان خرم‌آباد، بیمارستان کوثر بروجرد و بیمارستان نرگس دورود است. همچنین سه پلی‌کلینیک شبانه‌روزی به نام‌های پلی‌کلینیک آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد، پلی‌کلینیک آیت‌الله بروجردی بروجرد و پلی‌کلینیک شهدای هفت‌تیر الگودرز در زمره مراکز ملکی تامین‌اجتماعی قرار دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن دو درمانگاه تخصصی تامین‌اجتماعی شامل درمانگاه تخصصی شماره ۳ خرم‌آباد و درمانگاه تخصصی شهدای ازنا و چهار درمانگاه عمومی تامین‌اجتماعی با عناوین درمانگاه عمومی شهدای پل‌دختر، درمانگاه عمومی گوهردشت، درمانگاه عمومی شهدای کارگر دورود و درمانگاه عمومی شهدای نورآباد از دیگر مراکز ملکی است که در خدمت بیمه‌شدگان قرار دارد.

سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی لرستان، با بیان اینکه تامین‌اجتماعی در شیوع کرونا دوشادوش مراکز درمانی دانشگاهی به بیماران کووید۱۹ خدمت‌رسانی کرده است، گفت: تامین‌اجتماعی از آغاز همه‌گیری تمامی مراکز ملکی خود را اختصاص به درمان بیماران کرونا علاوه بر درمان سایر بیماران داد؛ به گونه‌ای که هر یک از ۱۲ مرکز ملکی تامین‌اجتماعی نسبت به پذیرش و ویزیت بیماران سرپایی اقدام کرده و در صورت نیاز از خدمات بستری و بستری ویژه بهره‌مند شدند.

منظمی مطلق تصریح کرد: همچنین در سه بیمارستان تامین‌اجتماعی استان آزمایش‌های تخصصی کرونا مانند آزمایش خون و PCR انجام می‌شود و خدمات تصاویر تشخیصی از جمله CT اسکن و رادیوگرافی در بیمارستان خرم‌آباد ارائه می‌شد.

وی با اشاره به آمار ارائه خدمات به بیماران کرونا، افزود: از آغاز همه‌گیری تاکنون ۸ هزار و ۵۵۵ بیمار از خدمات بستری تامین‌اجتماعی بهره‌مند شدند که در مجموع ۸۹.۶ درصد بیماران بهبودی خود را به دست آوردند و حدود ۲.۱۴ درصد نیز فوت شدند.

سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی لرستان، با بیان اینکه درحال حاضر بستری کرونا در مراکز ملکی صفر است، اظهار کرد: خوشبختانه از نظر کاهش شیوع بیماری کرونا در استان در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و با اطمینان می‌توان گفت که انجام واکسیناسیون فراگیر حدود ۹۰ درصد در کسب این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

منظمی مطلق درخصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران گفت: تحویل دارو به مراکز درمانی برحسب سطح‌بندی که شامل مراکز بستری، پلی‌کلینیک شبانه‌روزی، درمانگاه‌های تخصصی و عمومی است، مطابق با فارماکوپه دارویی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوران همه‌گیری کرونا، به لطف خدا و حمایت‌های مالی سازمان هیچ‌گونه کمبودی در زمینه داروی بیماران وجود نداشت؛ هرچند در مواقع پیک کرونا تهیه برخی اقلام دارویی با سختی‌هایی همراه بود، اما این مسئله مانع از پذیرش بیماران نشد و در فواصل بین پیک، نسبت به تهیه و ذخیره داروهای مورد نیاز اقدام می‌شد تا با شروع پیک بعدی آمادگی کامل جهت مهار همه‌گیری و پاسخ درمانی مناسب به بیماران وجود داشته باشد.

سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی لرستان، افزود: همچنین از حیث تامین وسایل حفاظت فردی نیز تنها در سه ماه اول شیوع بیماری که از اسفند ۹۸ آغاز شد، با محدودیت دسترسی به این وسایل مواجه بودیم که این شرایط با تمهیدات مسئولان نظام سلامت به سرعت تغییر کرد و به لطف خدا امکان تهیه وسایل میسر شد.

آمار عملکرد مدیریت درمان

منظمی مطلق با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار و ۵۲ نفر از خدمات بستری تامین‌اجتماعی برخوردار شدند، اظهار کرد: همچنین در این سال ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۲۳ نفر از خدمات سرپایی و ویزیت و ۱۳ هزار و ۸۴ بیمار از خدمات جراحی بهره‌مند شدند.

وی گفت: با توجه به محدودیت مراکز درمانی در سطح استان و کمبود سرانه تخت‌های بستری، مراکز درمانی تامین‌اجتماعی به عنوان بهترین مراکز در شهرهای خود در حوزه بستری بیماران شناخته می‌شود و این نهاد با پوشش ۷۵۹ هزار نفری بیمه‌شدگان که ۴۳ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود، پاسخگوی نیازهای درمانی مردم است.

سرپرست مدیریت درمان تامین‌اجتماعی لرستان، تصریح کرد: در ایام کرونا نیز مراکز درمانی تامین‌اجتماعی با وجود محدودیت تخت‌های ICU و بستری کرونا، به عنوان مهمترین مراکز ارائه دهنده خدمات کرونا در استان معرفی شده است.

منظمی مطلق افزود: کسب رتبه‌های اعتباربخشی بیمارستانی نیز موید این موفقیت تامین‌اجتماعی در ارائه خدمات مناسب است؛ به گونه‌ای که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیمارستان تامین‌اجتماعی خرم‌آباد از حیث اعتباربخشی رتبه اول و بیمارستان کوثر بروجرد حائز رتبه دوم استان در بین بیمارستان‌های دانشگاهی و خصوصی شد.

وی اظهار کرد: همچنین بیمارستان تامین‌اجتماعی خرم‌آباد موفق به اخذ لوح بیمارستان سبز شد و مهم اینکه در سطح کشور تنها ۱۴ بیمارستان اعم از دولتی، دانشگاهی و خصوصی موفق به دریافت این لوح شدند.

کد خبر: 50812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =