برگزاری همایش دانش آموزان کنکوری تحت حمایت کمیته امداد استان تهران

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان تهران است، گفت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر دانش آموز و ۱۶۰۰ نفر دانشجو و طلبه هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سومین همایش تخصصی کنکور ۱۴۰۱ ویژه دانش آموزان تحت حمایت با حضور محمدمهدی اسماعیلی - قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران، اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان تهران، دانش آموز کنکوری تحت حمایت و جمعی از خیران حوزه فرهنگی با همکاری مؤسسه مدرسه زندگی در محل سالن همایش‌های دکتر پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

​محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان تهران است، گفت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر دانش آموز و ۱۶۰۰ نفر دانشجو و طلبه هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۰۰ نفر نخبه علمی، هنری، قرآنی و هنری از خدمات این نهاد در سطح استان تهران بهره مند می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه موفقیت‌های دانش آموزان در کنکور و انتخاب راه روشن برای مسیر موفقیت از جمله عوامل توانمندسازی این گروه از جامعه هدف است، اظهارکرد: ارتقای سطح فرهنگی مددجویان تحت حمایت مهم‌ترین گام در مسیر توانمندسازی اقتصادی آنان است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران توانمندسازی فکری و فرهنگی و کمک به آینده‌سازان این مرز و بوم را از اهداف کمیته امداد در کمک به دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: در این راستا کمک هزینه تحصیلی به منظور مرتفع شدن بخشی از مشکلات مالی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت پرداخت می‌شود تا آن‌ها بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل ادامه دهند.

در ادامه حسین زمانیان - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران - با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت از طریق طرح‌های مختلف از جمله تأمین مسکن، معاضدت حقوقی، مهارت آموزی، کاریابی، حمایت تحصیلی و ... اجرایی می‌شود، گفت: در بخش حمایت تحصیلی برنامه‌های مختلف از جمله حمایت از نخبگان، استعداد برتر و حمایت از کنکوری‌ها در دستور کار این نهاد است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۰۰۰ دانش‌آموز کنکوری شناسایی شد که از این تعداد ۲۲۰ دانش آموز در همایش‌های ویژه کنکور که هر ماه در حال برگزاری است، شرکت می‌کنند و از خدمات ویژه بهره مند می‌شوند.

زمانیان با بیان اینکه همایش آمادگی کنکور در سال‌های گذشته یک بار در سال طول تحصیلی برگزار می شد، اظهارکرد: در سال جاری برای آمادگی دانش آموزان در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ،۴۹ همایش در نظر گرفته شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به تشکیل باشگاه مستعدین کنکور ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: این باشگاه با حضور دانش‌آموزان مستعد با معدل بالا که در آزمون‌های آزمایشی تراز خوبی کسب کرده‎اند، تشکیل شده است و خدمات ویژه مشاوره‌ای در قالب باشگاه مستعدین ارائه می‌شود.

وی همچنین به حمایت از دانش آموزان مستعد پایه ششم برای ورود به مدارس تیزهوشان خبر داد و گفت: ارائه خدمات مشاوره تحصیلی در جهت استعدادیابی برای دانش‌آموزان پایه نهم به منظور انتخاب رشته صحیح در دستور کار این معاونت قرار دارد.

زمانیان با بیان اینکه هم اکنون ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۴۱ مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه امور فرهنگی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی در حوزه فرهنگی افزایش یابد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران به تعامل با مؤسسات آموزشی به منظور آمادگی دانش آموزان تحت حمایت برای کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از خدمات این مؤسسات به صورت رایگان بهره مند می شوند و برگزاری این همایش ها نیز مکمل این امر است تا با همکاری جامعه خیران حوزه فرهنگی ‌در راستای ارائه خدمات به دانش آموزان کنکوری اقدام کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از بازماندگان از تحصیل، افزود: این طرح نیز با جدیت در کمیته امداد استان تهران اجرایی می شود.

زمانیان با بیان اینکه طرح مدارس همدل با هدف بهره مندی دانش آموزان مستعد از تحصیل رایگان اجرایی می شود،گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۸۰ دانش آموز از تحصیل رایگان در مدارس غیرانتفاعی و هیأت امنایی برخوردار شده اند.

خیران حاضر در این همایش بالغ بر ۴۷ میلیون تومان به صورت نقدی به دانش آموزان تحت حمایت کمک کردند همچنین ۹ دستگاه تبلت، اعزام سه دانش آموز با خانواده به مشهد مقدس و تأمین سه دستگاه بخاری گازسوز از دیگر کمک های خیران در این مراسم بود.

کد خبر: 39663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =