تجهیز ایستگاه اتوبوس‌های تندرو به نقشه بریل

رییس انجمن نابینایان ایران گفت:‌ نقشه و عناوین ایستگاه‌ها در خطوط یک و سه اتوبوس‌های تندرو با خط بریل نوشته شده و در ایستگاه‌ها در دسترس نابینایان است و می‌توانند به محض ورود به ایستگاه و مطالعه این نقشه راه، مسیر و اسم تمام خط مدنظر خود را به درستی انتخاب کنند و امیدواریم که در همه خطوط به زودی اجرا شود.

علی‌اکبر جمالی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره تعامل مثبت انجمن با نھادھا و ارگان‌ھای دولتی و شھرداری‌ھا اظهار کرد: باتوجه به عضویت در ستاد مناسب‌سازی شھرداری تھران و  پیگیری‌های مستمر انجمن اجرای فازهای مختلف طرح مناسب‌سازی ویژه روشندلان سریع تر شده است.

وی افزود: در حال‌ حاضر با ھوشمندسازی ۹۰ درصد ایستگاه‌ھای خطوط اتوبوس‌ھای تندروی شھر تھران (اعلام صوتی) رفت و آمد راحت‌تر و ایمن‌تر نابینایان فراهم شده است و امیدواریم با پیگیری‌های ستاد این پروژه در خطوط غیرتندرو نیز اجرایی شود.

رییس انجمن نابینایان ایران در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب «کاما» ادامه داد: این جشنواره هر دو سال یکبار با مشارکت یکی از تشکل‌های معلولان جسمی حرکتی در دو بخش جداگانه برگزار می‌شود، در بخش اول جشنواره نویسندگان و شاعران روشندل می‌توانند اثر تالیفی خود را ارایه کنند و در بخش دیگر نیز  نویسندگان‌ غیرمعلول اما فعال در حوزه معلولیت‌ می‌توانند با ارایه کتاب تالیفی خود در این جشنواره به رقابت بپردازند.    

وی با تاکید بر اینکه دور دوم این جشنواره باید پاییز امسال برگزار شود، گفت: انجمن آمادگی برگزاری این جشنواره را دارد و امیدواریم باکنترل بیماری کرونا در آذرماه سال جاری شاهد برگزاری دور دوم این جشنواره باشیم.

کد خبر: 20735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =