نشست بررسی وضعیت استقرار و اجرای برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع با حضور وبیناری دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار شد،
در این نشست علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را از تکالیف تعیین شده در اسناد بالادستی کشور دانست و اعلام کرد: اجرای این برنامه از اولویتهای اصلی نظام سلامت و مورد تأکید ویژه رئیسجمهور است.
به گفته او مطالعات کارشناسی و تجربیات موجود در حوزه سلامت نشان میدهد استقرار برنامه پزشک خانواده میتواند به افزایش کارآمدی نظام سلامت، مدیریت بهتر منابع، بهبود دسترسی مردم به خدمات و ارتقای کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی منجر شود.
رئیسی درباره جزئیات اجرای این برنامه در کشور گفت: وزارت بهداشت با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی و سایر بخشهای مرتبط، روند استقرار برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع را بهصورت مستمر دنبال میکند و نشستهای منظم برای بررسی پیشرفت کار و رفع چالشهای احتمالی برگزار میشود.
او ادامه داد: موفقیت این برنامه نیازمند مشارکت همه ارکان نظام سلامت، همکاری بینبخشی و همراهی مردم است و با تداوم این همکاریها، اهداف پیشبینیشده در حوزه عدالت و دسترسی به خدمات محقق خواهد شد.