پول سهامداران حقیقی دوباره به بورس برگشت

روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افزایش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱.۰۷۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴.۶۵۰ واحدی در محدوده ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۳۵۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و آلومینیوم ایران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی بوعلی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۱۱۶ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۵ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۱۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، صنایع مادیران و سپیدار سیستم آسیا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری پارس آریان و بین المللی ساروج بوشهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که روند کوتاه مدت شاخص کل و شاخص هم‌وزن صعودی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند. ارزش معاملات خرد نیز عدد ۴۹۶۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه، افزایش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱۵۷۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز ۱۳۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌شود. به نوعی می توان گفت، با آرام شدن فضا بورس باز هم پذیرای نقدینگی سهامداران شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲۳۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۲۰۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

کد خبر: 70111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =