شکست شکایت انتخاباتی تگزاس در دیوان عالی آمریکا

دیوان عالی آمریکا شکایت مورد نظر تگزاس درباره انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را که مورد حمایت رئیس کاخ سفید بود، رد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، دیوان عالی آمریکا روز گذشته (جمعه) شکایت مورد نظر تگزاس درباره انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را که مورد حمایت «دونالد ترامپ»، رئیس کاخ سفید بود، رد کرد.

هدف از این طرح دعوی، ابطال نتایج در چهار ایالت به منظور تغییر شکست انتخاباتی ترامپ مقابل «جو بایدن:، نامزد حزب دموکرات بود.

این تصمیم به کالج الکترال آمریکا اجازه برگزاری نشستی در روز دوشنبه را می‌دهد و انتظار می‌رود آن‌ها رسما رای خود را به صندوق بیندازند و پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات سوم نوامبر را رسمی کنند.

بایدن ۳۰۶ رای الکترال مقابل ۲۳۲ رای الکترال ترامپ به دست آورده است. این مجموع آرای ۵۰ ایالت به علاوه واشنگتن دی.سی است. چهار ایالت مورد مناقشه شامل جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در مجموع ۶۲ رای الکترال خودشان را به بایدن دادند. برای ورود به کاخ سفید حداقل ۲۷۰ رای نیاز است.

قضات دیوان عالی آمریکا در حکم کوتاهی با بیان اینکه ایالت تگزاس مبنای قانونی برای طرح این شکایت ندارد، به سرعت به آنچه ترامپ بهترین فرصت خودش برای تغییر نتیجه این انتخابات توصیف کرده بود، پایان دادند.

در حالیکه بایدن در آستانه به دست گرفتن دولت در بیستم ژانویه موجی از انتصاب‌های جدید به راه انداخته است، ترامپ و تیم حقوقی او چندین شکایت در چندین ایالت دارند که به نادرستی مدعی تقلب انتخاباتی است و نتایج را به چالش می‌کشد.

کد خبر: 3304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =