خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی
-
سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد:
امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمهشده و مستمریبگیر اصلی
سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد بیمهشدگان و مستمریبگیران این سازمان برای افزودن والدین، همسر و فرزندان واجد شرایط خود به فهرست افراد تحت تکفل، نیازی به مراجعه حضوری به شعب این سازمان ندارند و افزودن افراد واجد شرایط به افراد تحتتکفل بیمهشدگان و بازنشستگان، به شکل غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان امکانپذیر است.
-
تحولات بیمهای تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲
تسویه بیسابقه بدهی دولت به تأمین اجتماعی، رشد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بیمهشدگان جدید، گسترش خدمات بیمهای برای گروههای مختلف به ویژه هفت گروه توافقی مانند هنرمندان، نویسندگان، روزنامهنگاران، ورزشکاران و امدادگران، پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری، افزایش پرداخت کمک هزینه بارداری از ۶ به ۹ ماه، پرداخت مستمری بدون استقراض بانکی، اجرای ماهانه ۴۲ هزار میلیارد تومان تعهدات، تحقق ۵۹ خدمت غیرحضوری و پرداخت حدود ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کارنامه درخشان این نهاد بیمهگر در بخش تحولات بیمهای در سال ۱۴۰۲ است.
-
رئیس کانون بازنشستگان و مستمریبگیران همکار تأمیناجتماعی خوزستان مطرح کرد:
خدمات غیرحضوری؛ بهترین جایگزین برای مراجعه به شعب و کارگزاریهای تامیناجتماعی
رئیس کانون بازنشستگان و مستمریبگیران همکار تامیناجتماعی خوزستان با تأکید بر ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری گفت: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه به شعب و دفاتر کارگزاریهای سازمان تامیناجتماعی است.
-
تلاش برای ارتقای پاسخگویی در حوزه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی
ارائه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت در ۱۰ ماهه سالجاری
مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمیناجتماعی که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، اکنون به یک مرکز توانمند پاسخگویی و راهنمایی مخاطبان و ذینفعان این سازمان با فعالیت ۲۴ ساعته در تمامی ایام سال، تبدیل شده است. این مرکز در سالجاری تا پایان دیماه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت را به مخاطبان سازمان تأمیناجتماعی ارائه کرده است.
-
حرکت تأمین اجتماعی به سمت هوشمندسازی
ارائه ۵۷ خدمت غیرحضوری و ۱۲۰ میلیون بار کاهش مراجعه
حرکت به سمت ارائه خدمات هوشمند تأمین اجتماعی یکی از راهبردها و اولویتهای اصلی این نهاد بیمهای برای ارائه بهتر و مطلوبتر خدمات غیرحضوری به مخاطبان و ذینفعان است. در همین راستا زمینه ارائه خدمات تأمین اجتماعی با ۵۷ خدمت غیرحضوری برای کاهش ۱۲۰ میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی و شعب بیمهای فراهم شده است.
-
مخاطبان از مرکز ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی چه خدماتی دریافت میکنند؟
مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در سازمان تأمین اجتماعی امکان ارائه خدماتی همچون مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیام کوتاه، استحقاق درمان، سامانه خدمات غیرحضوری و نسخ الکترونیک را به ذینفعان، مخاطبان، بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش دارد.
-
۹۶ درصد بیمهشدگان اختیاری تأمین اجتماعی مردان هستند
بیمهشدگان اختیاری بخشی از افراد بیمهشده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل میدهند که اکنون طبق آخرین دادههای آماری ۹۶ درصد این گروه از جامعه هدف را مردان و تنها چهار درصد آنان را گروه بیمهشدگان زن به خود اختصاص دادهاند.
-
گسترش خدمات تأمین اجتماعی با اجرای طرح هوشمندسازی
هوشمندسازی خدمات تأمین اجتماعی مسیری دیگر از خدمات همهجانبه این نهاد بیمهگر برای توسعه فعالیتهای الکترونیکی و غیرحضوری و کاهش خدمات حضوری در شعب بیمهای و حتی درمانی محسوب میشود. اکنون بزرگترین سازمان بیمهگر گام بزرگ خود را در راستای گسترش این خدمات برداشته است.
-
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی:
هفت خدمت به خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی افزوده میشود
"دامون خدابنده" رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور توسعه خدمات در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، اکنون هدف خدمت دیگر برای ذینفعان و مخاطبان این نهاد بیمهای در حال پیادهسازی و افزوده شدن به خدمات غیرحضوری است تا بیمهشدگان، مستمریبگیران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی بتوانند از این برنامهها بهرهمند شوند.
-
راههای دسترسی به خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی
خدمات الکترونیک تأمین اجتماعی در دسترس شرکای اجتماعی
براساس دادههای آماری موجود سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سرویس مختلف در بخشهای بیمهای، درمانی، بازنشستگی را به جامعه تحت پوشش ارائه میدهد که بخش عمده ای از این مجموعه سرویسها در بستر غیرحضوری به شرکای اجتماعی ارائه میشود.
-
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی تاکید کرد؛
پیشتازی تأمین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: در مقایسه با سایر دستگاهها از نظر استفاده از فناوریهای نوین و الکترونیکی کردن خدمات در برخی حوزهها ما واقعاً پیشتاز هستیم و در برخی حوزهها نیز نیازمند کار بیشتر هستیم. در این مسیر باید از ظرفیتهای موجود در کشور استفاده کرده و در صورت نیاز از تجربیات و توان سایر دستگاهها و بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.
-
توسعه فرایند خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به مخاطبان
فرایند توسعه و گسترش خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی از سالهای اخیر مورد توجه سازمان قرار گرفته تا مخاطبان و ذینفعان این نهاد بیمهگر بتوانند بدون حضور در شعب بیمهای، کارگزاریها و مراکز درمانی انواع خدمت را دریافت کنند.
-
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد:
ارائه ۵۷ سرویس غیرحضوری تأمین اجتماعی
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: خدمات الکترونیک سازمان با طرح ۳۰۷۰ آغاز شد ولی در حال حاضر تعداد سرویسهای غیرحضوری به بیش از ۵۷ مورد رسیده و موارد نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریها بسیار کاهش یافته است.
-
مدیر کل تامیناجتماعی مازندران خبر داد:
افزایش خدمات غیرحضوری اداره کل تامیناجتماعی مازندران به ۵۷ خدمت
مدیرکل تامیناجتماعی استان مازندران در تشریح عملکرد این اداره کل در دولت سیزدهم، گفت: خدمات غیرحضوری سازمان که در قالب طرح ۳۰۷۰ ارائه میشود در سال ۱۴۰۰ به ۴۳ و در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ خدمت غیر حضوری ارتقا یافت.
-
ارائه خدمت غیرحضوری به ۲ میلیون کاربر در برنامه «تأمین من»
برنامه کاربردی «تأمین من» سازمان تأمین اجتماعی با استقبال بیش از ۲ میلیون کاربر از میان مخاطبان و ذینفعان اکنون خدمات غیرحضوری به صورت رایگان به بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش سازمان ارائه میدهد.
-
سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد؛
ثبتنام وام بازنشستگان تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۷ مرداد
سازمان تأمیناجتماعی با اعلام اینکه مهلت ثبتنام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرضالحسنه بازنشستگان و مستمریبگیران تأمیناجتماعی، ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۷ مرداد ماه خاتمه مییابد، از متقاضیان این تسهیلات دعوت کرد تا قبل از پایان مهلت مقرر، از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبتنام خود را نهایی کنند.
-
گسترش خدمات در بستر الکترونیک؛
حرکت شتابان و هدفمند تأمین اجتماعی در راستای هوشمندسازی
سازمان تأمین اجتماعی در راستای گسترش خدمات به ذینفعان و مخاطبان در بستر فضای الکترونیک، حرکت شتابان و هدفمندی در زمینه هوشمندسازی انواع خدمت در حوزه بیمهای، درمانی و بازنشستگی دنبال میکند تا بیمهشدگان و مستمریبگیران بدون حضور در شعب و مراکز این نهاد بیمهگر دریافت خدمات مطلوب را داشته باشند.
-
ثبتنام غیرحضوری وام بازنشستگان در تارنمای سازمان تأمیناجتماعی
ثبتنام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرضالحسنه بازنشستگان و مستمریبگیران تأمیناجتماعی از روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد در سامانه ثبتنام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال خواهد شد، بهمدت یک هفته انجام میشود.
-
۱۴۲۰ مسیر پاسخگویی بههنگام برای ارائه خدمات غیرحضوری:
پاسخ روزانه به ۲۰ هزار مخاطب در مرکز ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی براساس جدیدترین آمارها از تأمیننما به عنوان یکی از مراکز پاسخگویی بههنگام در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان و ذینفعان خود، روزانه به ۲۰ هزار مخاطب از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ پاسخ میدهد.
-
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی در گفتوگو با آتیه آنلاین:
هیچ سرویس بدون ارائه خدمات غیرحضوری در تأمین اجتماعی هوشمند نخواهیم داشت
دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیک و تأمین اجتماعی هوشمند به دنبال این هستیم که هیچ سرویس بدون ارائه خدمت غیرحضوری به ذینفعان و مخاطبان تحت پوشش در سازمان نداشته باشیم.
-
مدیرکل تامیناجتماعی قم مطرح کرد:
ارائه خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی به همسران و دختران بازمانده بیمهشده متوفی
همسران و دختران بازمانده بیمهشدگان و مستمریبگیران متوفی، برای برقراری مستمری نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامیناجتماعی ندارند و اقدامات مرتبط با این موضوع، در قالب خدمات غیرحضوری ارائه میشود.
-
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی در گفتوگو با آتیه آنلاین:
۲ میلیون کاربر از برنامه «تأمین من» استفاده میکنند
دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس جدیدترین آمارها اکنون ۲ میلیون کاربر از افراد تحت پوشش سازمان از برنامه کاربردی و عملیاتی «تأمین من» و برنامههای غیرحضوری آن استفاده میکنند.
-
مدیرکل امور مستمریهای سازمان تأمیناجتماعی خبر داد:
هزینه سالانه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمه تکمیلی مستمریبگیران تأمین اجتماعی
محمدرضا رخشانیمقدم، مدیرکل امور مستمریهای سازمان تأمیناجتماعی با اعلام اینکه میزان کمک این سازمان برای تمامی مستمری بگیران مشمول بیمه تکمیلی درمان، ماهانه بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان است، گفت: این هزینه برای دوره یکساله قرارداد حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
-
مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران:
توسعه تأمین اجتماعی بدون فناوری امکانپذیر نیست
سعید حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران با تاکید بر اهمیت و ضرورت بهرهمندی هرچه بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از ابزار توسعه فناوری گفت: توسعه تأمین اجتماعی بدون فناوری امکانپذیر نیست و با این اوصاف، ابزار اصلی توسعه سازمان را باید فناوری دانست.
-
معاون امور اجرائیات و بازرسی اداره کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی:
ارتباطات کاملاً غیرحضوری با شرکای اجتماعی هدفگذاری شده است
حمیدرضا عابدی، معاون امور اجرائیات و بازرسی اداره کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: ما باید به سمت ارتباطات و خدمات کاملاً غیرحضوری با جامعه کارفرمایی گام برداریم که البته گامهای بسیار مهم و اثربخشی در این راستا نظیر ارسال لیست حق بیمه الکترونیکی محقق شده است.
-
بهروزرسانی جدید برنامه «تأمین من» از سوی سازمان تأمیناجتماعی منتشر شد
افزایش خدمات غیرحضوری تأمین من به ۴۸ خدمت
سازمان تأمیناجتماعی اعلام کرد: چهار خدمت جدید ویژه بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان به فهرست خدمات قابل ارائه در برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تلفن همراه «تأمین من» افزوده شد.
-
گسترش خدمات غیرحضوری طرحی برای ارائه خدمات بهتر به ذینفعان
هوشمندسازی تأمین اجتماعی برنامه اجرایی سال ۱۴۰۲
سازمان تأمین اجتماعی با جمعیت گسترده افراد تحت پوشش با جامعه ۴۵ میلیون نفری بیمهشدگان و مستمریبگیران به دنبال گسترش خدمات غیرحضوری و اجرای طرح هوشمندسازی است تا ذینفعان این سازمان از همه خدمات متنوع آن بهرهمند شوند.
-
لزوم گسترش خدمات غیرحضوری تأمیناجتماعی
هوشمندسازی و بهرهگیری از ابزارهای مدرن، یکی از برنامههای موفق سازمان تأمیناجتماعی در چند سال اخیر بوده است. بهطور مثال، طرح ۳۰۷۰ با ارائه بسیاری از خدمات بهصورت غیرحضوری و کاهش بار مراجعه مخاطبان، بهعنوان یکی از طرحهای موفق در بستر الکترونیک، هوشمندسازی خدمات را برای سازمان و ذینفعان آن به ارمغان آورد.
-
مدیرکل تأمیناجتماعی لرستان در گفتوگو با آتیهآنلاین مطرح کرد:
هوشمندسازی خدمات، ارمغان ۳۰۷۰ برای تأمین اجتماعی
مدیرکل تأمیناجتماعی لرستان گفت: طرح ۳۰۷۰ با ارائه بسیاری از خدمت به صورت غیرحضوری و کاهش بار مراجعه مخاطبان، به عنوان یکی از طرحهای موفق در بستر الکترونیک، هوشمندسازی خدمات را برای سازمان و ذینفعان آن به ارمغان آورده است.
-
دعوت سازمان تأمیناجتماعی از کلیه بیمهشدگان و بازنشستگان برای ثبتنام یا تکمیل اطلاعات در سامانه خدمات غیرحضوری؛
ارائه خدمات درمانی از ۱۵ اسفند منوط به اعلام کد رهگیری خواهد بود
سازمان تأمیناجتماعی با اعلام الزامی بودن ارائه کد رهگیری صادر شده به هنگام مراجعه بیمهشدگان به مراکز درمانی برای دریافت خدمات تشخیصی و دارویی از پانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۱، از کلیه بیمهشدگان و بازنشستگان این سازمان دعوت میکند تا قبل از نیمه اسفند ماه با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir، نسبت به ثبتنام در این سامانه یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل و در صورت نیاز بهروزرسانی شماره تلفن همراه در سامانه اقدام کنند.