مخاطبان از مرکز ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در سازمان تأمین اجتماعی امکان ارائه خدماتی همچون مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیام کوتاه، استحقاق درمان، سامانه خدمات غیرحضوری و نسخ الکترونیک را به ذینفعان، مخاطبان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی با هدف ارائه خدمات بهتر به همه افراد تحت پوشش در مرکز ارتباطات و نظارت مردمی این سازمان برنامه‌ریزی درستی را اعمال کرده تا افراد نیازمند خدمات بتوانند بدون حضور در شعب یا مراکز درمانی، بخشی از خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

با توجه به اینکه توسعه خدمات غیرحضوری با اجرای تأمین اجتماعی هوشمند جهت بهره‌مندی منطقی‌تر و بهتر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در دستور کار سازمان قرار دارد، در حال حاضر این نوع خدمات بدون حضور در شعب و مراکز درمانی در بستر فضای مجازی و الکترونیک از طریق مرکز ۱۴۲۰، سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی تأمین من به همه ذینفعان ارائه می‌شود.

براساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری، سامانه ارتباطی ۱۴۲۰ و برنامه کاربردی تأمین من به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان تحت پوشش، ارائه خدمت در بستر فضای الکترونیک ارائه می‌دهد. به گونه‌ای که اکنون ۵۷ خدمت در سامانه و ۵۳ خدمت در برنامه تأمین من به مخاطبان و ذینفعان ارائه می‌شود.

مرکز ارتباطات و نظارت مردمی بستری برای پاسخگویی به مخاطبان

پاسخگویی به‌موقع به مخاطبان و همه افراد تحت پوشش یکی از برنامه‌های اساسی مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ است تا از این طریق به همه سوالات در حوزه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی پاسخ داده شود.

۱۴۲۰ اکنون به صورت یک مرکز تخصصی با استفاده از تجربیات کارشناسان باتجربه پاسخگوی همه نیازهای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و شرکای اجتماعی است. با توجه به اینکه در بستر فضای مجازی این امکان فراهم شده بسیاری از مخاطبان بدون حضور به مراکز درمانی و بیمه‌ای خدمات موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.

بستر ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به همه افراد تحت پوشش با اجرای طرح ۳۰۷۰ به عنوان یکی از مراحل اولیه اجرای هوشمندسازی خدمات تأمین اجتماعی فراهم شد. این طرح از سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی برای ارائه ۳۰ سرویس غیرحضوری، به تعداد ۷۰ میلیون بار کاهش مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شد.

در حال حاضر آمار خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به افراد ذینفع و شرکای اجتماعی به شکل فزاینده‌ای رشد داشته به گونه‌ای که امکان دریافت بیش از ۵۷ خدمت در بستر الکترونیک برای همه افراد وجود دارد. این برنامه‌ریزی علاوه بر کاهش هزینه‌ها، اتلاف وقت، کاهش رفت‌وآمدها، ارائه مطلوب خدمات به افراد را به دنبال دارد.

البته مخاطبان هم به دلیل وجود فضای مجازی تمایل بیشتری به دریافت خدمات در بستر الکترونیک را دارند. زیرا هر نوع خدمتی به شیوه‌ای کاملا اصولی و هدفمند بدون مراجعه به مراکز و شعب در اختیار آنها قرار می‌گیرد. سازمان تأمین اجتماعی نیز از این طریق خدمات‌رسانی خود را به بهترین روش به آنها ارائه می‌دهد.

ارائه روزانه ۲۰ هزار خدمت به مخاطبان در ۱۴۲۰

داده‌های آماری نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج میلیون خدمت از طریق سامانه ۱۴۲۰ به مخاطبان ارائه شده که در ساعت بیش از ۸۵۶ نفر و در هر روز بیش از ۲۰ هزار نفر از این مرکز ارتباطات مردمی خدمات خود را دریافت می‌کنند.

با توجه به اینکه مرکز تماس ۱۴۲۰ تأمین‌اجتماعی به ‌صورت شبانه‌روزی در حال پاسخگویی به تماس‌های بیمه‌شدگان و سایر مخاطبان سازمان است. بنابراین نشان‌دهنده عملکرد مطلوب این مرکز و رضایت همه ذینفعان و شرکای اجتماعی از ارائه خدمت این مرکز است.

ارائه افزون بر هفت میلیون خدمت مشاوره‌ای در سامانه ۱۴۲۰

سامانه مرکز ارتباطات و نظارت مردمی به شماره ۱۴۲۰ تکلیفی همچون ارائه مشاوره به همه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و شرکای اجتماعی را دارد. در همین راستا به طور میانگین سالانه افزون بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مشاوره غیرحضوری به همه متقاضیان ارائه می‌شود.

این مرکز همچنین خدمات دیگری علاوه بر مشاوره و پاسخ به تماس تلفنی افراد به همه متقاضیان از میان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد تا مخاطبان بدون حضور در مراکز و شعب بهترین خدمت را دریافت کنند.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون برنامه‌ریزی ارائه خدمات غیرحضوری را برای بیش از ۴۷ میلیون مخاطب، بیمه‌شده، مستمری‌بگیر و شرکای اجتماعی دارد تا در لحظه بتوانند از انواع خدمات موردنیاز خود را در بستر الکترونیک و فضای مجازی استفاده کنند.

خدمات گسترده تأمین اجتماعی برای ۵۳ درصد از جامعه در بخش‌های درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی نشان‌دهنده حجم بالایی از انواع خدمات دارد. اکنون این همه خدمت در بسترهای الکترونیک و سامانه‌های خدمات غیرحضوری به همه ذینفعان و مخاطبان ارائه می‌شود.

نویسنده: مهری بهاروند

کد خبر: 67633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =