میانگین سنی بیمه‌شدگان روستایی و عشایر ۴۵.۹ سال است

میانگین سنی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جدیدترین آمارهای این صندوق تا پایان اسفند سال گذشته به ۴۵.۹ سال رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که همه گروههای سنی تمایل به بیمه‌پردازی در این صندوق را دارند.

به گزارش آتیه آنلاین، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای در کشور روند مطلوبی را برای جذب جامعه کشاورزان، روستاییان، عشایر، زنان روستایی دارای چند فرزند و همه ساکنان مناطق شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دنبال می‌کند.

با توجه به جوان بودن این صندوق و آغاز فعالیت رسمی از سال ۱۳۸۴ تاکنون برنامه‌های متنوعی برای جذب بیمه‌شدگان از میان جامعه هدف در مناطق روستایی و عشایر داشته است. در همین راستا آمارهای موجود نشان از رشد تعداد بیمه‌شدگان و اعضای این صندوق در سال‌های اخیر به ویژه در زمان فعالیت دولت سیزدهم داشته است.

جذب حدود ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار اعضای صندوق بیمه اجتماعی

جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اسفند سال گذشته نشان از رشد تعداد اعضای صندوق به جامعه آماری ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۲۶ نفر دارد که در این میان تعداد بیمه‌شدگان فعال و غیرفعال تحت پوشش نیز رقم ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۷۶۶ نفر را با رشد ۰.۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین داده‌های آماری اعضای فعال شامل بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۸۱۴ نفر با نرخ رشد ۲.۲۱ درصد نسبت به مدت مابه سال قبل عنوان کرده است که این آمارها هم رشد مناسبی دارد.

در بازه زمانی اسفند سال ۱۴۰۳ تعداد بیمه‌پردازان جدید ۱۷ هزار و ۷۷۰ نفر است که این موضوع راهبرد و رویکرد صندوق در راستای جذب افراد بیمه‌شده را نشان داده که با وجود جمعیت فعال اما همچنان جذب بیمه‌شدگان را در دستور کار قرار داده است.

میانگین سن بیمه‌پردازان در صندوق بیمه اجتماعی

میانگین سن بیمه‌پردازان جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اسفند سال گذشته به ۳۶.۵ سال رسیده بود اما میانگین سنی در کل کشور در صندوق ۴۵.۹ سال در این بازه زمانی به ثبت رسید. این در حالی است که این میانگین در اسفند ۱۴۰۱ عدد ۴۵.۵ سال را نشان می‌دهد.

بیشترین میانگین سنی در میان بیمه‌شدگان فعال مربوط به استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، کرمان، فارس، زنجان، خوزستان، ایلام و اصفهان است.

همچنین تعداد بیمه‌پردازان تمدیدی با نرخ رشد ۲.۵۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴۷ هزار و ۷۶۱ نفر محاسبه شده است.

۱۹۶ هزار مستمری‌بگیر بهره‌مند از خدمات صندوق

آمارهای موجود صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین نشام از وجود ۱۹۶ هزار و ۷۶۰ نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد. براساس این داده‌ها، تعداد ۴۲ هزار و ۵۱۹ پرونده فوتی از میان این گروههای تحت پوشش نیز برای استعلام از سازمان ثبت احوال کشور در دست بررسی گزارش شده است.

همچنین تعداد ۳۱ هزار و ۳۶۹ نفر بیمه شده فوتی فاقد شرایط بیمه‌ای و تعداد ۷۹۸ نفر بیمه شده فوتی بدون بازمانده در این آمارها ثبت شد. احکام مستمری بازنشستگی پیش از موعد در اسفند سال گذشته نیز به ۴۶ هزار و ۱۹۱ پرونده رسید این در حالی که در اسفند سال ۱۴۰۱ این پرونده‌ها، ۴۸ هزار و ۳۴۹ مورد در بخش بازنشستگی پیش از موعد بود.

در بخش مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین احکام مستمری ازکارافتادگی کلی ۱۱هزار و ۳۱۴ مورد، مستمری بازماندگان ۹۴ هزار و ۷۶۲ مورد و احکام مستمری پیری یا سالمندی در این مدت ۴۴ هزار و ۴۹۳ مورد ثبت شد.

در این بازه زمانی تعداد ۴۹ هزار و ۴۳۶ پرونده انتقال سابقه در این صندوق ثبت شده است که این تعداد نسبت به ماه گذشته ۳.۴۱ درصد رشد را نشان می دهد.

فعالیت یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری

بخشی از داده‌های آماری سال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مربوط به فعالیت کارگزاری‌های طرف قرارداد برای ارائه خدمات به همه افراد تحت پوشش در بخش انعقاد قرارداد، دریافت خدمات بیمه‌ای، بازنشستگی و مستمری به شمار می‌رود که در این بخش فعالیت‌های جدی برای خدمات‌رسانی به همه اعضا و بیمه‌شدگان دارد.

طبق آمارهای موجود در حال حاضر تعداد یک هزار و ۶۰۰ کارگزاری فعال در این مدت برای ارائه خدمات به همه گروههای تحت پوشش صندوق به ثبت رسیده که یک هزار و ۵۹۸ کارگزاری دارای قرارداد معتبر با این صندوق است.

ضریب پوشش اعضای صندوق بیمه اجتماعی

داده‌ها و آمارهای موجود به ضریب پوشش اعضا در بخش نوع بیمه و اعضای فعال هم پرداخته است که براساس نوع بیمه در صندوق شامل ساکنان روستا، مناطق عشایری و ر انندگان حمل و بار به ۲۳.۴۵ درصد رسیده اما ضریب پوشش اعضای فعال براساس نوع بیمه شامل موارد اشاره شده و اعضای تحت پوشش ۱۵.۸۷ درصد برآورد شده است.

با توجه به اینکه نوع بیمه بر اساس تکالیف و ماموریت‌های ابلاغ شده به صندوق مشخص می‌شود و شامل ساکنان مناطق روستایی، ساکنین مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن روستا، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافربری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیران و مربیان روستا مهد، سازمان دامپزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که هر یک مشمول مقررات و ضوابط بیمه‌ای خاص خود می‌شوند.

مجموع جمعیت ۱۸ تا ۴۹ ساله تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، بر اساس سن تمام در مناطق روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بدون در نظر گرفتن افراد تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه اجتماعی محاسبه می‌شود.

این صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای برنامه راهبردی و سیاست اجرایی خود را بر جذب بیمه‌شدگان از میان کشاورزان، روستاییان و عشایر دنبال می‌کند و از زمان آغاز فعالیت خود تاکنون با برنامه‌ریزی درست تعداد زیادی از این گروهها را جذب کرده و در حال حاضر با ضریب پشتیبانی حدود ۱۰ فعالیت جدی در میان صندوق‌های بیمه‌گر دارد.

کد خبر: 70066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =