۷۰ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بیمه اجباری هستند

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد بیمه شدگان در قالب بیمه اجباری تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شکوری گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی در راستای سیاست‌های کلی نظام در حوزه تامین اجتماعی به پوشش بیمه‌ای کارگران و حقوق بگیران در قالب بیمه اجباری و صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری و سایر اقشار جامعه از جمله زنان خانه دار و دانشجویان در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این سازمان با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور نقش اساسی در پشتیبانی از نیروی کار و تعمیق احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی بر عهده دارد، افزود: حمایت از کارگران و خانواده آنان در برابر بیماری‌ها، حوادث، بیکاری، پیری و از کارافتادگی از وظایف و کارکردهای مهم تامین اجتماعی است.

شکوری افزود: ارائه خدمات درمانی رایگان به کارگران و خانواده آنان و صیانت از نیروی کار در ایام بیکاری با پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تعهدات کوتاه مدت و حمایت‌های بلندمدت(مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان) و همچنین حمایت از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران است.

کد خبر: 70395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =