اختصاص ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل روستایی اردستان

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: درسال گذشته بالغ بر ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار مشاغل روستایی به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید نقوی با بیان این مطلب افزود: درسال گذشته با جذب اعتبار تبصره ۱۶ و۱۸ برای بالغ بر۲۲۰نفر اشتغال ایجاد شده، از محل اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی مشاغل خانگی نیز ۹۵ نفر مشغول بکار شده ، درسال جاری نیز تلاش می کنیم افراد بیشتری جذب کار شوند.

وی اضافه کرد: اعتبار مشاغل خانگی در اختیار اداره‌های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته، بین واجدان شرایط توزیع شده است،همچنین طرح کالابرگ الکترونیکی در سه شهر، سه بخش و هفت دهستان شهرستان اجرایی شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: نرخ بیکاری در اردستان به پایین‌ترین نرخ یعنی ۷.۸ رسیده، از طرفی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲شهرستان یکهزار و ۸۳۹ نفر بوده که تا پایان سال به دو هزار و ۱۶۳ رسیده، درصد نهایی عملکرد اداره ثبت در سامانه رصد اشتغال کشور به عدد ۱۱۷.۶۲رسیده است.

نقوی افزود: تعداد بیمه‌شدگان از هفت هزار و ۴۹۳، در اسفند ۱۴۰۱ به هشت هزار و ۱۳۸ در اسفند ۱۴۰۲ افزایش یافته ،مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری نیز از ۸۲ نفر سال ۱۴۰۱ به ۶۱ نفر کاهش یافته است.

راه‌اندازی دومین مرکز مشاوره و کاریابی شغلی غیردولتی در اردستان

وی گفت: در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و مشارکت بیشتر بخش خصوصی دومین مرکز مشاوره و کاریابی شغلی غیردولتی در شهرستان راه‌اندازی شد تا با رعایت قوانین و مقرارت اقدام به صدور مجوز به بخش خصوصی کند.

نقوی بیان کرد: کاریابی‌های غیردولتی شامل داخلی و بین‌المللی هستند و مهمترین وظیفه آنها شناخت بازار کار داخلی و خارجی، ثبت نام از متقاضیان کار، کسب فرصت های شغلی و غیره است.

رییس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی اردستان ادامه داد: کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در اردستان یکی از چالش‌های موجود واحدهای صنعتی، تولیدی و بخش‌های مختلف شهرستان است که‌ تلاش داریم با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این مشکل رفع شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت فرماندار مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی به این اداره اختصاص یافت،همچنین ایجاد تونل امن اینترنتی با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال ایجاد شده، پیگیر جذب اعتبار برای محوطه‌سازی اداره هستیم.

افتتاح چهارمین خانه بهداشت کارگری در اردستان

نقوی گفت: در سال گذشته با تلاش صورت گرفته ۱۵۰ فقره پرونده باقیمانده از دو سال قبل بررسی و تعیین تکلیف شده، افزایش حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف بصورت سازشی را شاهد بودیم، همچنین بازدید و رصد میدانی از ۱۵ واحد اقتصادی مشکل‌دار و مکاتبه با فرمانداری و اداره کل استان صورت گرفته است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان بیان کرد: در سال گذشته این واحد موفق به کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف از جمله انتخاب رییس اداره به عنوان مدیر برتر و جهادی توسط فرمانداری، رتبه برتر خانه بهداشت کارگری استان اصفهان، رتبه برتر در حوزه اشتغال زنان شهرستان، کسب رتبه نخست تعاونی خدمات آموزشی در استان توسط تعاونی از راه رشد اردستان و رتبه برتر برگزاری آموزش پودمان‌های آموزشی تعاونی ها از جمله این رتبه‌ها است.

نقوی در پایان افزود: برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگری، برگزاری نخستین مسابقات ورزشی کارگران، راه‌اندازی مجدد ورزشگاه فرهنگی ورزشی کارگران، افتتاح چهارمین خانه بهداشت کارگری، اجرای ۳۰ مورد برنامه در هفته کارگر و برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی، قانون کار و آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ واحد اقتصادی از اقدام‌های انجام شده در سال گذشته است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر: 70034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =