۸۵۰۰ زن خراسان‌شمالی در لیست بیمه رایگان روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۸۵۰۰ زن دارای سه فرزند استان در طرح بیمه رایگان پیش ثبت‌نام کردند که دولت در صورت احراز شرایط، ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بیدی در این باره گفت: این طرح در پایان سال گذشته در راستای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا شد که گروه هدف تا پایان فروردین ماه مهلت پیش ثبت‌نام داشتند.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اطلاع ثانوی مهلت ثبت نام را تمدید کرده است و از تمامی گروه مشمول درخواست می‌شود از این فرصت استفاده و ثبت‌نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی بیان کرد: از تمامی مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر گروه‌ها می خواهیم که زودتر نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کنند و احتمال فرصت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با تایید استعلامات لازم مادران دارای سه فرزند و بیشتر ۱۰۰ درصد از خدمات بیمه‌ای صندوق به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد گفت: متقاضیان در این فرصت باقی مانده به آدرس https://www.roostaa.ir بخش "ثبت نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) " اقدام کنند.

بیدی به شرایط این طرح اشاره و اضافه کرد: حداقل سه فرزند از یک مادر، حداقل سه فرزند در قید حیات، حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی از دیگر شرایط این طرح است همچنین نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲.۵ درصد نباشد.

وی یادآور شد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه بیمه‌شدگان حال حاضر صندوق درصورت احراز شرایط مندرج در قانون؛ می‌توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره‌مند شوند ادامه داد: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها ثبت‌نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیدی ضریب پوشش بیمه ای استان را ۴۳.۲۴ درصد دانست و بیان کرد: اینک ۷۷ هزار و ۹۰۱ نفر از ساکنان روستاها و سایر مشمولان بیمه اجتماعی شده‌اند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 69986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =