۴۰ درصد از تعهد اشتغالزایی امسال در زنجان شاغل شدن دانش‌آموختگان دانشگاهی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ۴۰ درصد از تعهد اشتغال هدف‌گذاری شده این استان در سال جاری، ایجاد شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، حسین محمدی در اولین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال سال ۱۴۰۳، با بیان اینکه اولویت استان در سال جاری تمرکز بر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: در این راستا متعهد شده‌ایم ۴۰ درصد از سهم اشتغال‌زایی استان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در این باره سهم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک مشخص شده است و عملکرد آنها مورد پایش ماهانه قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان بیان کرد: سال گذشته تعهد استان ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شغل با کمک دستگاه‌های اجرایی دولتی بود که با همراهی تمامی دستگاه‌های دولتی استان اطلاعات ۱۷ هزار و ۶۲۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

محمدی افزود: اشتغال ایجاد شده به دو صورت میدانی و تلفنی در حال صحت‌سنجی است و تاکنون از این تعداد کد ملی ثبت شده، اشتغال ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر مورد تأیید قرار گرفته بوده و راستی‌آزمایی مواد باقیمانده نیز در حال انجام است.

وی گفت: این نتایج به معنای تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ است و این در حالی است که استان زنجان در سال گذشته بالاترین نرخ مشارکت کل کشور را داشت و این به آن معنا است که درصد بیشتری از افراد به نیروی آماده به کار اضافه شدند.

کد خبر: 69706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =