سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال این استان در سال جاری، ۴۱ هزار و ۶۵۱ نفر است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل‌احمد سلامی با بیان این مطلب افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تدوین و راهبری زیست‌بوم ملی اشتغال، بدنبال تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در هر سال است که خوشبختانه طی دو سال گذشته، فراتر از این میزان هم تحقق یافته است.

وی گفت: در سال قبل ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال استان بود که تا امروز قریب به ۱۰۶ درصد محقق شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط امکان ثبت اطلاعات شاغلان جدید را در سامانه رصد دارند، ادامه داد: کمیته امداد، صمت و بنیاد برکت بهترین عملکرد و بیشترین آمار ثبت در سامانه را داشته‌اند.

سلامی بیان کرد: درباره راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده، سه مرحله نظارت اعم از نظارت‌های پیامکی، تلفنی و حضوری در حال انجام است و هرگونه انحراف شناسایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و ورود آن‌ها به بازار کار است گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کارجویان و کارفرمایان در بازار کار، پیدا کردن شغل مناسب با شرایط خودشان است؛ یعنی کارفرما به دنبال کارجویی است که بتواند کار را به نحو احسن انجام بدهد و طبعا کارجو هم به دنبال فرصت شغلی است که هم شرایط و شأنیت مناسبی داشته باشد و هم درآمد مناسبی به او بدهد.

سلامی ادامه داد: در این راستا، وزارت متبوع سامانه جستجوی شغل را راه‌اندازی کرده است تا کارجو و کارفرما بدون واسطه نیاز خود را در بازار کار رفع کنند.

کد خبر: 69656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =