بازگشت تعاونی‌های غیرفعال استان زنجان به چرخه تولید

سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی زنجان از بازگشت تعاونی‌های غیرفعال استان زنجان به چرخه تولید از طریق حمایت‌های بلاعوض در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فیروز معتمدی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۷ هزار و ۷۶۷ نفر در هزار و ۳۴۷ شرکت تعاونی فعال در این استان اشتغال دارند گفت: در مجموع حدود پنج هزار تعاونی در استان زنجان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۴ مورد غیر فعال و راکد بوده و هزار و ۳۴۷ تعاونی فعال است. مابقی شرکت‌های تعاونی طبق قانون یا به سر آمدن موعد فعالیت‌شان، منحل شد.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری حرکت و فعالیت تعاونی‌های استان به سمت حلقه‌های مفقوده ارزش آفرین به ویژه در بخش خدمات است، افزود: رسته‌های فعالیت در این مورد شامل بازاریابی و تامین مالی است و ما تلاش داریم با هدایت تعاونی‌ها به این سمت زمینه ارزش‌آفرینی در آن‌ها ایجاد شود.

سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی زنجان مهمترین چالش‌ها و مشکلات پیش روی توسعه بخش تعاونی را ترویج نشدن فرهنگ تعاون در سطح جامعه دانست و بیان کرد: وقتی سخن از نقش ۲۵ درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور به میان می آید، باید همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، ‌احیای تعاونی‌های غیرفعال استان و بازگشت آنها به چرخه تولید از طریق حمایت‌های بلاعوض و نیز پرداخت تسهیلات تکلیفی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: 69629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =