بورس زودتر به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت

 روز ‌دوشنبه (۲۰ فروردین ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۹ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۹.۹۲۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۸.۴۰۹ واحدی در محدوده ۷۴۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۳۶۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای‌ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، پتروشیمی بوعلی، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر ثبت و نمادهای پدیده شیمی قرن و لنت ترمز ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۲۵۵ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۱۰.۷ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای سرمایه‌گذاری پارس آریان، صبا فولاد خلیج فارس، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی امید تابان هور، بیشترین تاثیر مثبت و نماد پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۱ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۴ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۶۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از آنجایی که چهارشنبه تعطیل است، بازار از امروز به استقبال تعطیلات رفته بود و کم حجم و کم اتفاق دنبال شد و بیشتر شاهد حفظ تعادل روی سهام بزرگ بودیم، البته در این بین برخی سهام کوچک هم با رنج های مثبتی همراه بودند که نشان از فعال شدن بازیگران بر روی سهم‌ها است.

شاخص کل در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این حمایت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. اما شاخص هم‌وزن در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این مقاومت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲.۴۹۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۵۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۲۶ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز برای دومین روز متوالی ۱۹۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

کد خبر: 69546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =